توافق اخير ايحاد شده ميان جمهوري اسلامي ايران و دولت آرژانتين بر سر تشكيل كميسيوني مستقل براي رسيدگي به پرونده آميا خشم آژانس هاي بين المللي صهيونيستي را بر انگيخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، در همين راستا به تازگي "خوليو اسكلوسر" يكي از مقامات بلندپايه انجمن صهيونيست هاي مقيم آرژانتين با رهبران اپوزيسيون دولت آرژانتين مذاكراتي را انجام داده تا در روند مذاكرات دو جانبه ايران و آرژانتين براي مشخص شدن حقيقت كارشكني ايجاد نمايد. كميته مشترك سناي آرژانتين نيز چهارشنبه هفته گذشته توافق نامه امضا شده ميان تهران و بوينوس آيرس را مورد تصويب قرار داد. در نشستي كه بدين منظور برگزار شد "هكتور تيمرمن" وزير امور خارجه آرانتين نيز حضور داشته است.
تلاش هاي لابي هاي صهيونيستي براي تاثير گذاري بر نمايندگان پارلمان و سناي آرانتين به منظور ايجاد اخلال در روند كار كميسيون مستقل ادامه دارد. در اين ميان وزير امور خارجه آرژانتين در مصاحبه با راديويي در تل آويو به كارشكني هاي رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت "برخي جريان ها در رژيم صهيونيستي نمي خواهند مذاكرات با ايران انجام شوند. آنان خواهان تجاوز نظامي عليه آن كشور هستند اما آرژانتين به اين مسئله اعتقادي ندارد."
برخي از نمايندگان وابسته به رژيم صهيونيستي در پارلمان آرژانتين كه مخالف دولت آن كشور هستند نيز تهديد كرده اند كه در صورت تصويب طرح تشكيل كميسيون مستقل بررسي پرونده آميا توسط پارلمان آن كشور در اين مورد به دستگاه قضائي شكايت خواهند كرد. رژيم صهيونيستي در حالي كشورمان را با اتهامات واهي متهم به دست داشتن در اين پرونده است كه اطلاعات موجود نشان مي دهند عاملان اين حادثه خود از رژيم صهيونيستي به آرژانتين سفر كرده بودند و علت تلاش صهيونيست براي جلوگيري از تشكيل كميسيون نيز افشاي همين حقائق است . 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار