سه هزار قلم دارو در نظام دارویی کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از وجود 3 هزار قلم دارو در نظام داروی کشور خبر داد و گفت: هر یک از این داروها تنوع خاص خود را دارند.

حمیدی با بیان اینکه کارخانه‌های داروسازی متعلق به بخش خصوصی هستند، افزود: این کارخانه‌ها در واقع بنگاه اقتصادی محسوب می‌شوند و نباید انتظار بیشتری از آنها داشت.

وی با اشاره به افزایش قیمت داروها در داروخانه‌ها، درصد این افزایش قیمت‌ها را 10 تا 15 درصد اعلام کرد وادامه داد: افزایش قیمت داروها در داروخانه‌ها از طریق وزارتخانه به معاونت غذا و داروی و ازآنجا به داروخانه‌ها ابلاغ می‌شود و به هیچ وجه خود سر نبوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: تفاوت قیمت در داروخانه‌ها سودجویی نیست و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص نظارت‌ها سکوت نکرده است.

حمیدی تعداد داروخانه‌های فعال در استان را 87 داروخانه دانست و گفت: تاکنون 700 بازرسی به استناد کارهای کارشناسی از داروخانه‌ها انجام شده است که بروز مواردی سبب تعطیلی داروخانه شده است و نظام دارویی با تمام تلاش شبانه‌روزی سعی بر این دارد که تلاطم‌های اقتصادی به صنعت دارو وارد نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تلاش شبانه روزی نظام دارویی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: همه تلاش‌ها برای جلوگیری از تاثیرگذاری جنگ اقتصادی بر روی دارو و سلامت بوده است./س

برچسب ها: وجود ، دارو ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.