اسامی اکران فیلم‌های نوروزی پس از روزها تصمیم‌گیری تا 24 ساعت آینده مشخص خواهد شد.

"حبیب کاوش" سخنگوی شورای صنفی نمایش، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئیات وضعیت اکران فیلم‌های نوروزی گفت: 25 فیلم متقاضی اکران در ایام عید نوروز هستند و این اکران حق مسلم آنها است اما ما برای اکران محدودیت در تعداد سینما‌ها داریم.


وی افزود: در زمان عید نوروز تنها 5 فیلم می‌تواند اکران شوند به همین علت سعی می‌کنیم آثاری که موضوعات و شکل آنها به روزهای عید شبیه‌اند را در این ایام اکران کنیم.
کاوش ادامه داد: ما علاقمندان به اکران آثار در زمینه شاد و ژانر کودک هستیم ولی متاسفانه امسال فاقد آثار به معنای طنز و کمدی هستیم و متقاضی آثار در زمینه کودک نیز نبودیم.
"کاوش" تصریح کرد: با توجه به نبود آثار طنز و شاد سعی می‌کنیم آثاری که به نزدیک ایام عید و شادی باشد را اکران کنیم.
"کاوش" اظهار داشت: ما با نگاه به تجربیات اکران نوروزی در سال‌های گذشته دست به انتخاب فیلم‌ها می‌زنیم اما به طور قطع نیز سیستم در انتخاب فیلم‌ها مؤثر است و بدون سلیقه در زمینه‌ی هنر نمی‌توان اعمال نظر کرد.
وی در خصوص اعتراض برخی فیلم‌سازان پس ار اعلام اسامی آثار اکران نوروزی عنوان کرد: طبیعی است که عده‌ای به انتخاب‌ها اعتراض داشته باشند ولی این انتخاب‌ها به شورای صنفی ارتباطی ندارد و مربوط به صاحبان گروههای نهایی و شرکت پخش‌کننده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور معمول شورای صنفی نمایش مجموعه‌ای از تهیه‌کنندگان پخش‌کنندگان صاحبان سینما و نماینده‌ای از وزارت ارشاد است که این مجموعه پس از روزها کار به این نتیجه و اکران نوروزی رسیده‌اند.
وی در خصوص تغییر در اعلام اسامی اکران نوروزی بیان کرد: سخت ممکن است این اعتراض‌ها مسیری را عوض کند اما ما با گوش دادن به استدلال‌های آنها در صورت وجود نظر منطقی و دقیق امکان‌ تغییر وجود خواهد داشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرف مدت 24 ساعت آینده اسامی فیلم‌های اکران نوروزی اعلام خواهد شد./ص
برچسب ها: کاووش ، اکران ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.