مشاور رئیس جمهور خبر داد: 400 میلیون تومان ظرف 24 ساعت آینده برای رهن مکان استقرار و نیز 100 میلیون تومان برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی جامعه راهنمایان گردشگری واریز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد شریف ملک زاده رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ششمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری با اشاره به اینکه در سازمان میراث فرهنگی برخی علاوه بر سمت اصلی شان، مسئولیت و سرپرستی حوزه دیگری را برعهده داشتند که برای تمرکز بیشتر بر فعالیت های اصلی شان تغییر و تحولی در سازمان صورت گرفته است گفت: ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان با حفظ سمت ریاست مجموعه فرهنگی کاخ موزه گلستان را بر عهده داشتند که بر اساس اخرین تغییر و تحولات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، مسعود شریفی به جایگاه اصلی خود در روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان رسید و از این پس زینب فیروزی جانشین ایشان در مجموعه فرهنگی کاخ موزه گلستان می شوند.

وی در ادامه با اشاره به گمنام ماندن جامعه راهنمایان تور ایران ، خاطر نشان کرد: زحمات و تلاش های راهنمایان گردشگری در سایه پکیج های سفر و جامعه تور گردانان و دفاتر خدمات مسافری و جهانگری کشور مورد غفلت قرار می گیرد.

وی ادامه داد: که در آینده نزدیک با تعامل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بخش خصوصی مشکلات راهنمایان تور برطرف خواهد شد .

ملک زاده با اشاره به نقش راهنمایان تور در توسعه صنعت گردشگری، گفت: وظیفه جذب گردشگر بر دوش راهنمایان تور است که بایستی در این حوزه قدردان این سفیران و خادمان اصلی گردشگری باشیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نمی گذاریم راهنمایان تور در کشور بیمه نداشته باشند، خاطر نشان کرد: از امروز مراحل اجرایی بیمه تکمیلی راهنمایان تور آغاز می شود و مشکل آن ها در این زمینه برطرف خواهد شد.

وی همچنین با ابراز تاسف از بی جا و مکان بودن راهنمایان تور، گفت: 400 میلیون تومان ظرف 24 ساعت در اختیار جامعه راهنمایان تور برای رهن مکانی برای ادامه فعالیتشان داده می شود تا زمانی که بتوانند محلی را برای فعالیت دائمی شان تهیه کنند.

ملک زاده با تاکید بر تخصصی شدن فعالیت راهنمایان تور ، اظهار داشت : اگر قرار است ابنیه تاریخی توسط راهنمای گردشگری معرفی شود بایستی در این زمینه تخصص داشته و به زوایای مختلف این بخش آگاه باشد؛ چرا که  ابنیه تاریخی صدا و بلندگوی هویت تاریخی  ایرانی – اسلامی کشور است.

وی ادامه داد : دوره های آموزشی راهنمایان تور بایستی کاملا تخصصی و کاربردی شود که در راستای تحقق این امر100 میلیون تومان نیز برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای راهنمایان گردشگری در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور با ارائه پیشنهاد قرار گیری جامعه راهنمایان تور 31 استان در قالب شرکت های تخصصی و هلدینگ، گفت: تسهیلات لازم در جهت تشکیل این شرکت های تخصصی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اختیار جامعه راهنمایان تور قرار خواهد گرفت که با تحقق این امر جامعه تور گردانان از حالت سردر گمی و بلاتکلیفی امروز خارج خواهند شد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار