امام جمعه اردبیل گفت:‌ نظارت به عنوان یک امانت الهی برازنده و لایق مهندسانی است که سعی می‌کنند، رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی دیروز در دیدار با اعضای نظام مهندسی ساختمان در اردبیل افزود: نظارت یکی از امانت الهی است که از سوی خداوند به انسان‌های شایسته واگذار می‌شود و مهندسان لایق و مأمور این امانت مهم از سوی خداوند هستند، بنابراین باید سعی کنند در امانتداری خیانتی نکنند.

وی گفت: مهندسان نقش‌ محوری در باز کردن گره‌های کور ساخت و سازهای شهری دارند و ضرورت دارد از تجربیات و ایده‌های جدید در این باب استفاده کنند.

عاملی افزود: سازمان نظام مهندسی باید در بحث طراحی شهر و شهرسازی نسبت به گذشته فعال و علمی‌تر حرکت کنند.

وی، سرعت تحولات را توصیف‌ناپذیر خواند و گفت: مهندسان بازوان قوی علمی هستند و با ابداعاتشان در تمامی زمینه‌ها به ویژه در ساختمان‌سازی نقش مهمی در تحول و پیشرفت کشور دارند.

امام جمعه اردبیل هویت و فرهنگ را شاخصه اساسی یک منطقه دانست و افزود: اردبیل دارای فرهنگ و هویت خاص خودش است و مهندسان نیز در بحث طراحی و نما باید از معماری اسلامی و بومی همراه با نگرش نو استفاده کنند.

وی با اشاره به بحث انرژی و بهینه‌سازی تأکید کرد: کشور ما از جهت مصرف انرژی و گاز جزو کشورهای پرمصرف انرژی است، بر همین اساس مهندسان باید بیش از پیش نسبت به بهینه‌سازی انرژی در بحث ساختمان حساس باشند.

عاملی در ادامه با بیان اینکه در گذشته کار علمی و مهندسی به صورت چشمگیر و گسترده در اردبیل انجام نشده است، گفت: مهندسان نقش محوری در باز کردن گره‌های کور ساخت و ساز شهری دارند که انتظار می‌رود با دخالت دادن بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به توسعه و آبادانی این منطقه خدمات تخصصی شایانی انجام دهند./س

برچسب ها: اردبیل ، نظام ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.