رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت : قرآن کریم کتابی سرشار از علوم مختلف و هر آیه آن در بردارنده نکات ارزشمند است.




 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین ˈمحسن قرائتیˈدر گردهمایی فعالان عرصه گسترش تفسیر قرآن کریم در مشهد ، افزود: به عنوان مثال بیش از دو هزار و 600 نکته حقوقی در قرآن کریم وجود دارد که تاکنون هیچکدام از این نکات از سوی طلاب و دانش آموختگان حوزه برای دانشجویان رشته حقوق بیان نشده است.

وی اظهارداشت: امروز جای درس ˈتفسیر قرآن کریمˈ در مراکز آموزش عالی کشور خالی است و در بیشتر کلاس های درس قرآن به مباحث صوری، غیرملموس پرداخته می شود و این در حالی است که

قرآن کریم کتابی سرشار از علوم مختلف و هر آیه آن در بردارنده نکات ارزشمند است.

وی تاکید کرد: باید از پرداختن به جزئیات و مباحث صوری و تکراری در کلاس های درس قرآن خود داری و آیات کتاب آسمانی را مطابق با نیاز جامعه استخراج و تفسیر کنیم و مصادیق را تغییر دهیم.

حجت الاسلام قرائتی همچنین بر ضرورت تفسیر قرآن کریم تاکید کرد و اظهارداشت : اگر آیات این کتاب آسمانی درست تفسیر شود ، می تواند هریک آز آنها راهگشای مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز باشد.

این مفسر قرآن گفت: خداوند بارها در قرآن اندرزهای خود را از زبان لقمان بیان می کند اما ما که بندگان پروردگار هستیم عارمان می آید که آیات مرتبط با مباحث علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را از کتاب آسمانی مسلمانان استخراج و مطابق با مسائل روز و درک جوانان تفسیر کنیم.



وی اظهارداشت : بودجه های میلیونی برای تربیت مفسر قرآن و تفسیر درست کتاب آسمانی اختصاص می یابد اما بهره برداری مطلوب از آن نمی شود و علاوه بر آن سالانه هزاران پایان نامه دانشجویی مربوط به تفسیر قرآن با هزینه های بالا در کشور تولید می شود که هیچ بازخورد و استفاده ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما طلاب و روحانیون درک نکرده ایم که قرآن کریم کتاب علم، تعقل، تدبر افزود: باید دوره های آموزشی تفسیر قرآن برای طلاب و روحانیون توسعه یابد تا شاهد تحقق واقعی احکام قرآن کریم در جامعه باشیم/ س

 


برچسب ها: قرآن ، کتابی ، ارزشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.