وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سرافرازي جمهوری اسلامی مديون خون شهداست، گفت: امروز به برکت خون شهدا نداي اسلام‌خواهي در سراسر جهان طنين‌انداز شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی در مراسم یادواره 447 شهید سازمان صنایع دفاع که در تالار شهدای این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید که شهید را حاضر و ناظر بدانید و او را روزی خود در نزد خدا بدانید که شهید شاهد همیشه همه عرصه‌ها است و نقطه اتکا همه کسانی است که دل در گرو خدا و این انقلاب دارند.  
 
وزیر دفاع افزود: شهدا مظهر عقلانیت هستند؛‌ در جوامع بشری فرهنگ نقطه اوج توسعه بشریت است و عناصر اصلی فرهنگ یعنی آنچه می‌تواند انسان‌ها را به عروج ببرد عقلانیت است، عقلانیت یعنی اینکه بدانیم و حال و آینده را بشناسیم و بر گذشته اشراف داشته باشیم لذا عقلانیت یعنی شناخت واقعه هستی و حیات و شهدا کسانی هستند که به این شناخت رسیدند و دانستند که دنیا چیست، عرض و عمق و طول دنیا را فهمیدند و از عرض و طول برای رفتن به عمق بهره جسته و به ژرفای حقیقت دست یافته و به حیات عقلانی رسیدند.
 
وی تصریح کرد: غیر از شهدا به جز کسانی که به مقام معادل اجر شهید می‌رسد کس دیگری به این مقام نمی‌رسد عمیق‌ترین حیات عقلانی در شهدا است و به غیر از حق هرچه هست ذلالت و نیستی است زیرا آنچه که خدا خلق کرده و وجود دارد حق است و آنچه که نیست و ما هست می‌پنداریمش باطل است و در ذهن‌ها و توهمات خود می‌آوریم،‌ لذا شهید حق را آورده و اوست که می‌تواند خود و جامعه را به اوج برساند.  
 
سردار وحیدی با بیان اینکه یک جامعه زنده به نام شهید نفس می‌کشد، گفت: شهید مظهر عشق است، عشق یعنی اشتیاق بی‌پایان برای رسیدن به وصل به خدا؛ عاشق کسی است که خود را از اصل جدا یافته و دائم می‌نالد و زار می‌زند که چه موقع به اصل خود می‌پیوندد این عشق او را می‌سوزاند و آرام و قرار ندارد.
 
وزیر دفاع افزود: مولا علی (ع) فرمود اگر خدا عجلی برای شهدا قرار نداده بود روح آنان اصلا در این بدن جای نمی‌گرفت.  
 
وی اظهار داشت: شهید عاشق وصل است و عارف و سالک الی‌الله لذا ابتدا عقلانیت و شناخت بدست می‌آید و بعد از آن نیز حاصل می‌شود و آن عشق گدازان است که شهید را به سوی قله‌های صعود و وصل می‌رساند. امام خمینی در آن بیان زیبا راجع به وصل و لقا فرمودند؛ شهید به لقا الهی یقین پیدا کرده و به وجه‌‌الله می‌نگرد.
 
سردار وحیدی تصریح کرد: معجون عقل و عشق انسان را تا بیکران می‌برد و شهید آن وجودی است که ما را به آن می‌خواند؛ کربلا نیز یک عقلانیت محض و عشق بیکران است و تنیدن این دو در هم واقع بوده و شهید هویت‌بخش جامعه است مانند کسی که سفر الی‌الحق را انجام داده و اما سفر من‌الحق الی‌الخلق را به انجام نرسانده لذا به سوی مردم باز می‌گردد تا رسالت خود را برای همراه کردن بشر انجام دهد. پیام شهدا نیز چنین کاری است شهدا پس از رسیدن به آن مقام والا برمی‌گردند و مردم را با خود همراه می‌کنند.
 
 
وزیر دفاع اظهار داشت:‌مغناطیس قوی شهید که جامعه را با خود می‌برد و همه جا به کرامت و عزت شهید سر تعظیم فرود می‌آورد جاذبه‌ای است که جامعه را به سوی خود می‌کشاند.
 
وی با اشاره به آیه‌ شریفه‌ای که به پیامبر گرامی اسلام استقامت در راه خدا را فرمان می‌دهد، گفت:‌ حضرت رسول (ص) فرمودند؛ سوره هود مرا پیر کرد زیرا ایشان در  اوج کمالات بودند اما باید جامعه را نیز همراه خود می‌بردند و این رسالت انبیاء و نبی بزرگ اسلام بوده که شهید نیز به همین گونه به جامعه هویت می‌بخشد و ترقی کرده و بالا می‌رود.  
 
سردار وحیدی تصریح کرد:‌ جامعه بدون شهید یعنی جامعه بدون عشق و حیات و عقلانیت و تنیده در مسائل مادی و دنیوی است، شهید برای بالا بردن جامعه ابتدا فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه می‌کند لذا شهیدان و جانبازان و خانواده‌های ایشان رسالتی بزرگ را بر عهده می‌گیرند که از جنس رسالت انبیاء است و امروز اگر جامعه ما جامعه برتر است و در نقطه‌ای قرار گرفته که همه به بزرگی و کرامت او اعتراف می‌کنند و در یک نقطه شکست‌ناپذیر قرار گرفته که بدون ترس و واهمه موانع را از پیش روی برداشته در برابر همه دنیای کفر ایستاده، خم به ابرو نمی‌آورد، برای همه دنیا پیام دارد و تحول اساسی در همه جامعه بشری ایجاد کرده ناشی از همین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است لذا این حیات قدسی هم ملت‌ها را پوشش داده و سرمایه‌ای که مبتنی بر آن قرار گرفته دنیا را تکان می‌دهد.
 
وزیر دفاع  اظهار داشت: اگر می‌بینید که ندای اسلام‌خواهی علیه ظلم در سراسر جهان ایجاد شده به برکت مکتب شهدا است و این شهید را در همه عالم و هستی و جهان جاودان می‌کند.
 
وی تصریح کرد: شهدای ما در سازمان ارزشمند صنایع دفاعی شهدای بزرگواری بودند که این نشان‌دهنده ظرفیت این سازمان برای پرورش شهدا از یک سو بوده و آینده این سازمان تحت نظارت شهدا است؛ ما به برکت نگاه این شهدا و خانواده‌های ارزشمند و بزرگ‌شان حرکت‌های بزرگی را در این سازمان می‌بینیم.
 
سردار وحیدی با اشاره به معرفت شهدا که در وصیت‌نامه‌هایشان آمده گفت:‌ در این وصیت‌نامه‌ها جملات بزرگی وجود دارد، مثلا یک شهید نوشته که کشتی انقلاب نباید دچار اختلاف شود زیرا در آن صورت خواسته‌های جنایتکاران استکبار محقق می‌شود؛ این پیام امروز ماست لذا می‌بینید که شهید روحش بزرگ است و آینده را می‌بیند و زمان را در کنترل گرفته و پیام او برای همه جا و همه موقع اهمیت دارد.
 
وی افزود: شهید دیگری به مادر بزرگوارش می‌نویسد که من با امام حسین پیمان بسته‌ام بنابراین می‌بینید که این چه عشق و عقلانیتی است؛ خانواد‌ه‌های شهدا که امتحان پس داده‌اند آیا ما هم با امام حسین (ع) پیمان بسته‌ایم یا شهید دیگری در هنگام شهادت همرزمانش می‌گوید که چه زیبا شهید شدند و این همان نگاه حضرت زینب کبری (س) که در کربلا فرمود؛ جز زیبایی چیز دیگری ندیدم.
 
وزیر دفاع تصریح کرد:‌سازمان صنایع دفاع با دعا و خواست این شهدای بزرگ و خانواده‌های عزیزشان به پیش می‌رود و حتی شهدای امروز ما هم ادامه دهنده راه همان شهدا هستند. صنایع دفاع با حساسیت‌هایی که دارد طوری است که کسی که از صبح به سر کار خود می‌آید و خود را آماده خطرات کرده شهید زنده است.
 
سردار وحیدی خاطرنشان کرد:‌ خانواده‌های شهدا جمهوری اسلامی ایران را در دنیا سرافراز کرده و به فرموده مقام معظم رهبری خانواده شهدا پرچم افتخار و شرافت این کشور هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وحیدی ، شهدا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار