با وجود بهبود وضعیت بهداشتی و کنترل بسیاری از بیماری ها و عوامل عفونی، اما نوپدیدی و بازپدیدی بیماری های عفونی در سالهای اخیر دامنگیر بسیاری از جوامع و کشورهای جهان شده است.

حسن هدیه لو، فوق تخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سالهای اخیر از میزان مرگ ناشی از بیماریهای عفونی کاسته و بر میزان مرگ ناشی از بیماری های مزمن و غیر واگیر افزوده شده است.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در راستای کنترل بیماریهای عفونی صورت گرفته که البته این اقدامات با وجود اثربخشی و کارایی بالا در برخی از موارد، کافی نبوده و نتوانسته معضل بیماریهای عفونی را برطرف کند.

هدیه لو با اشاره به نوپدیدی و بازپدیدی بیماریهای عفونی، تاکید کرد: با وجود بهبود وضعیت بهداشتی و کنترل بسیاری از بیماری ها و عوامل عفونی، اما نوپدیدی و بازپدیدی بیماری های عفونی در سالهای اخیر دامنگیر بسیاری از جوامع و کشورهای جهان شده است.

وی گفت: در حدود 30 سال گذشته، بسیاری از بیماری هایی که در گذشته وجود نداشته پا به عرصه وجود گذاشته و مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

هدیه لو یادآور شد: همچنین میزان بروز و شیوع بسیاری از بیماری های عفونی که تصور می شد تحت کنترل هستند نیز در بسیاری از مناطق جهان افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: همزمانی بسیاری از بیماری های نوپدیدی و بازپدیدی با سایر بیماری ها اعم از عفونی و مزمن نیز یک مشکل و معضل جدی محسوب می شود که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مردم جهان در کشورهای مختلف گرفتار آن هستند./ح

برچسب ها: عفونت ، بیماری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار