رايزن فرهنگي ايران علاوه بر تدریس واحد های درسی " ایران شناسی " و " تاریخ ادیان و مذاهب اسلامی "؛به تدريس "شناخت اسلام" نيز در دانشگاه فورابه سيرالئونمي پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با فراهم شدن فرصتی مناسب و جدید برای رایزن فرهنگي ايران با پیشنهاد مقامات دانشگاه مسئولیت تدریس دو واحد درس رسمی عرضه شده توسط " بنیاد ایمان تونی بلر" به دانشگاه سیرالئون برای 50 دانشجوی سال های سوم و چهارم تحت عنوان عناوین ذیل را پذیرفته و در هر هفته به مدت چهارساعت روزهای سه شنبه و پنجشنبه در دانشگاه فورابه تدریس می شود:
 1- ارائه دیدگاه اسلام نسبت به " ادیان سنتی آفریقا ، هندوئیسم ، بودیسم ، مسیحیت و یهودیت " .
2- عرضه دیگاه اسلام نسبت به جایگاه و نقش زن در جامعه .
3- بررسی عقاید سقراط نسبت به " زندگی و مرگ و جامعه مبتنی بر عدالت از منظر اسلام " .
4- بررسی دیدگاه افلاطون نسبت به " عدالت درجامعه " از منظر اسلام .
5- عرضه دیدگاه اسلام نسبت به سعادت درعقاید ارسطو .
6- بررسی اسلامی نسبت به دیدگاه اوگوستین راجع به " خدا و شیطان " با استناد به نظریات فیلسوفان و دانشمندان مسلمان .
7- عرضه دیدگاه اسلام نسبت به عقاید نیچه راجع به اخلاق و قدرت.
8- بررسی اسلامی دیدگاه ها و عقاید ژان پل سارتر از جمله آزادی و ... .
9- مقدمه ای بر شناخت اسلام .
 
برای تدریس این درس سه واحدی تطبیقی در دانشگاه فورابه دکتر الوویا کدییتو سی سه استاد مسیحی و قزلسفلی رایزن فرهنگی استاد مسلمان به منظور بررسی و تطبیق و ارائه دیدگاه دو دین بزرگ مسیحیت و اسلام نسبت به آئین های" ادیان سنتی آفریقا ، مسیحیت ، یهودیت، هندوئیسم ، بودیسم ، جایگاه زن ، عقاید سقراط  ، دیدگاه های افلاطون ، نظریات ارسطو ، دیدگاه اوگوستین راجع به " خدا و شیطان " با استناد به نظریات فیلسوفان و دانشمندان مسلمان ، آراء نیچه راجع به اخلاق و قدرت و عقاید ژان پل سارتر از و ... با مدیریت دکتر لئوپولد عبدلای فولا تعیین شده اند .
گفتني است  بنیاد ایمان تونی بلر (The Tony Blair Faith Foundation) مورخ سی ماه مه 2008 در نيويورک افتتاح شد. وی در مراسم افتتاح این بنیاد گفته است که ايمان مذهبی در قرن بيست و يکم همان نقش را بازی خواهد کرد که ايدئولوژی سياسی در قرن بيستم ایفا نموده است .     موضوعات تحت پوشش " بنیاد ایمان تونی بلر"  در سال 2011 به عنوان واحد درسی وارد دانشگاه های انگلستان ، کانادا ، آمریکا ، مکزیک ، استرالیا و در قاره آفریقا تنها سیرالئون مورد تصویت قرار گرفته و از ترم اول سال تحصیلی جاری دانشجو پذیرفته و فعال شده است .
پدر تونی بلر از بنیان گذاران و موسسان جایگاه فعلی دانشگاه فورابه  بوده است ./ي2

برچسب ها: تدریس ، اسلام ، سیرالئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار