اهم اخبار احزاب و تشکل‌ها در مرداد ماه سال 1391 مطابق با رمضان 1433 به افطاري‌هاي سياسي احزاب و تشکل‌هاي مختلف که شامل ديدار سياسيون بود و نيز راهپيمايي باشکوه مردم در روز قدس خلاصه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ اهم اخبار احزاب و تشکل‌ها در مرداد ماه سال 1391 مطابق با رمضان 1433 به افطاري‌هاي سياسي احزاب و تشکل‌هاي مختلف که شامل ديدار سياسيون بود و نيز راهپيمايي باشکوه مردم در روز قدس خلاصه مي‌شود.

آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی مهمترین رویدادهای احزاب و تشکل‌ها در مرداد سال 1391 است:


باهنر باز هم دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شد


به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، اعضاء شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در جلسه عصر روز یکشنبه (اول مردادماه 1391) محمد رضا باهنر را برای بار دیگر به عنوان دبیرکل این تشکل سیاسی انتخاب کردند.


بررسي نحوه ورود به انتخابات آتي در ستاد‌هاي انتخاباتي موتلفه اسلامي


حميدرضا ترقي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره آخرين اخبار ستادهاي انتخاباتي موتلفه اسلامي مي گويد: ستادهاي موتلفه مشغول انجام کارهاي مطالعاتي و اوليه خود يعني ارائه  تحليلي دقيق از شرايط کشور بوده تا از اين طريق درباره نحوه ورود به انتخابات آينده که آيا به صورت مستقل و يا ائتلاف با ساير اصولگرايان باشد، تصميم بگيريم و هنگامي که به جمع بندي منطقي رسيدند پيشنهادات خود را به شوراي مرکزي موتلفه اسلامي ارائه مي کنند تا تصويب نهايي شود.


ضيافت افطار احزاب و تشكل‌هاي سياسي در ماه رمضان


به گزارش احزاب باشگاه خبرنگاران، ماه مبارك رمضان مجالي براي گردهمايي فعالان سياسي براي بيان نظرات آنها پيرامون مسائل پيش روي كشور بود كه همه احزاب ‌و تشكل‌هايي سياسي براي ديد و بازديد‌هاي مختلف با يكديگر و اصحاب رسانه استفاده كردند.

شرح  گردهمايي برخي از احزاب و تشکلهاي سياسي كه ماه مبارک رمضان در قالب ضيافت افطار برگزار شد، فرصت مناسبي بود تا اعضاي احزاب و تشكل‌هاي سياسي ديدارهاي بسياري با يكديگر و خبرنگاران رسانه‌ها داشتند.


جبهه پايداري در انتظار تصويب نهايي اساسنامه/دعوت پايداري‌ها از برخي افراد و انديشمندان براي انتخابات



سيد محمد جواد ابطحي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران  پيرامون برنامه‌هاي انتخاباتي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: جبهه پايداري پس از به تصويب رسيدن اساسنامه وارد بحث انتخابات رياست جمهوري و شوراها مي‌شود.


رصد کانديداهاي احتمالي انتخابات در دستور کار جامعه اسلامي کارمندان


سيد کمال سجادي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره نحوه ورود جامعه اسلامي کارمندان به انتخابات رياست جمهوري يازدهم اظهار داشت: جامعه اسلامي کارمندان يکي از شاخه‌هاي حزب جمهوري اسلامي بود و در حال حاضر نيز تنها تشکل سياسي صنفي و کارمندي در کشور است.


تشکيل باشگاه احزاب در دستور کار موتلفه اسلامي قرار گرفت/جر زني‌هاي سياسي اصلاح‌طلبان خانه احزاب را تعطيل کرد


عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگويي تفصيلي با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، گفت: پيشنهاد تشکيل خانه احزاب به دبير کل موتلفه اسلامي ارئه شده است و رئيس مرکز امور بين الملل موتلفه اسلامي هم اعلام کرده که بررسي تشکيل باشگاه احزاب در دستور کار مرکز امور سياسي موتلفه اسلامي قرار خواهد گرفت.


ساز و کار جديد جبهه متحد اصولگرايان براي ورود به انتخابات رياست جمهوري

دبير‌کل جامعه اسلامي مهندسين از احتمال تبيين ساز و کار جديد جبهه متحد اصولگرايان براي ورود به انتخابات رياست جمهوري يازدهم خبر داد.


اظهار بي اطلاعي کرباسچي از طرح 5 مرحله‌اي کارگزاران سازندگي!


غلامحسين کرباسچي دبير کل کارگزاران سازندگي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ضمن اظهار بي اطلاعي از طرح 5 مرحله‌اي کارگزاران سازندگي، اظهار داشت: از چنين طرحي اطلاعي ندارم ولي شايد از سوي يکي از اعضاي کارگزاران ارائه شده باشد که اطلاعي به من نداده‌اند.


راهبرد اصلاحات در انتخابات ائتلاف با اصولگرايان معتدل است


محمدرضا خباز عضو حزب اعتماد ملي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در مورد روند فعاليت اصلاح طلبان در آستانه انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: در صورت عدم اجماع در جريان اصلاح طلب، شوراي سياست گذاري اصلاح طلبان با رأي گيري شخصي را از مجموع خود انتخاب مي‌كنند.


تصميم سازي جريان اصلاحات در سايه اتاق فکر


داريوش قنبري عضو شوراي مرکزي حزب مردم سالاري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکيل اتاق فکر در جريان اصلاحات گفت: امروز ضرورت ايجاد اتاق فکر در جريان اصلاحات روزافزون تر از گذشته شده است اما باید سعی شود در سایه آن به تصمیم‌سازی در اصلاحات پرداخته شود.


حمايت کارگزاران از فردي معتدل براي انتخابات رياست جمهوري


مرتضي سجاديان عضو حزب كارگزاران سازندگي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخي گمانه زني ها مبني بر حمايت اين حزب از كانديداتوري قاليباف در انتخابات آتي گفت: حزب كارگزاران با عدم اجماع اصلاح طلبان بر روي كانديداي واحد از فردي معتدل حمايت خواهد كرد اما بحث بر سر حمايت از قاليباف تاكنون مطرح نشده است.


حاجی بابایی احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را تکذيب کرد



حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در حاشیه مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری را تکذيب کرد.


اولين كنگره حزب جمعيت جوانان انقلاب اسلامي برگزار شد


اولين كنگره حزب جمعيت جوانان انقلاب اسلامي با حضور دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در 26 مرداد ماه سال 91 برگزار شد.



شعار امسال؛ "روز جهاني قدس، بيداري اسلامي، نويد بخش آزادي فلسطين"


رئيس ستاد انتفاضه و قدس با ذکر اين مطلب که شعار محوري امسال را "روز جهاني قدس، بيداري اسلامي، نويد بخش آزادي فلسطين" است مي گويد: راهپيمايي روز جهاني قدس در 550 شهر،‌ شهرک و مراکز شهرها و تهران بزرگ برگزار خواهد شد.


تقدیر و تشکر از خلق حماسه‌ی ملت در روز جهانی قدس


 به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای، از خلق حماسه‌ی بصیرت و حضور انقلابی ، گسترده و دشمن‌شکن ملت مؤمن و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی شکوهمند و عزت‌آفرین روز جهانی قدس در سراسر کشور ، که مشت محکمی بر دهان استکبار بود ، تقدیر و تشکر کرد.


روايت زيباکلام از آغاز کينه توزي کواکبيان و تيمش به وي/ آبدارچي شوراي نگهبان هم مرا رد صلاحيت مي‌کند


صادق زيباكلام در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واكنش به اظهارات اخير مطهري نژاد عضو حزب مردم سالاري كه وي را به عدم ثبات در مواضع متهم كرده است، گفت: مشكل كواكبيان و همكارانش با من اين است كه گفتم جامعه، كواكبيان و حزب مردم سالاري را به عنوان اصلاح‌طلب نمي‌شناسد.

نمايندگان مجلس ديگر سخنگوي جامعه روحانيت نمي‌شوند

حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره احتمال سخنگويي مصباحي‌مقدم، گفت: در جامعه روحانيت مبارز قرار بر اين شد تا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديگر سخنگو نباشند.


مطرح شدن نام متکي به عنوان کانديداي جبهه پيروان/ بازنگري جبهه متحد براي انتخابات رياست جمهوري

دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري در مراسم يادبود سعيد اماني در بناي  ياد بود شهداي هفتم تير در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه متكي از جمله افرادي بوده كه در جبهه پيروان خط امام و رهبري نامش مطرح بوده است، گفت: كانديداي اصولگرايان در چارچوب جبهه متحد نخواهند بود و در اين جبهه بايد بازنگري صورت گيرد.


مطهري نژاد رييس ستاد انتخابات حزب مردم سالاري شد/تعيين نامزد اختصاصي مردم سالاري تا پايان مهر ماه


میرزا بابا مطهری‌نژاد، عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران ، از  انتخاب رييس ستاد انتخاباتي حزب مردم سالاري  خبرداد و اظهار داشت: براساس تصميمات شوراي مركزي حزب مردم سالاري به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حزب مردم‌سالاری برای ریاست جمهوری دوره یازدهم انتخاب شدم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار