استاندار خراسان رضوي در پیامی به مناسبت روز مهندس؛ صدور خدمات فنی مهندسی را از جمله تدابیری دانست كه سازمان نظام مهندسی می تواند از طریق آن برای کشور ارزآوری ایجاد كند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، در پيام محمد حسین فروزان مهر آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امروزه سازمان نظام مهندسی از مجموعه های بسیار ارزشمند و با ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی در حوزه های نظام فنی اجرایی و پروژه های عمرانی به ویژه در بخش ساختمان شکل گرفته که مایه مباهات می باشد، آنهم به دلیل حضور نخبگان این قشر و عزیزانی که با عنایت به تجارب و تخصص خود می توانند در حوزه عمران و آبادانی کشور موثر و مفید باشند.

من مطمئن هستم با هم افزایی از طریق تجمیع همه توان هایی که در این حوزه وجود دارد، می توانیم کیفیت اجرای پروژه های عمرانی، به ویژه بخش ابنیه و ساختمان را نسبت به گذشته دو چندان کنیم. خوشبختانه استان خراسان رضوی همچون سایر زمینه ها از ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه نیروی انسانی و از جمله بخش ساختمان برخوردار است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی دارد و به نظر می رسد باید در این بخش اهتمام جدی تری داشته باشیم تا بتوانیم در این حوزه کارهای ارزشمندی را در فضای تعامل و هم افزایی انجام دهیم.

ما اعتقاد داریم در راستای منویات ولی امر مسلمین و رئیس جمهور محبوب، دولت باید از فعالیت هایی که جنبه تصدی گری دارد فاصله گرفته و این مهم را به بخش خصوصی محول کند که به نظر می رسد اهلیت سازمان نظام مهندسی و تجارب ارزشمند و تخصص آن در این حوزه زمینه ای را فراهم می کند که بتوانیم این فعالیت ها و نظارت اجرای پروژه ها و کیفیت بخشی آن را چه در حوزه ساختمان و عمران و چه در سایر رشته ها به مهندسان واگذار نماییم.  

اینجانب با عنایت به  توانمندی های  ارزشمندی که در سازمان نظام مهندسی وجود دارد،  آن را موجب مباهات دانسته و امیدوارم این سازمان بتواند حداکثر استفاده را از این ظرفیت بسیار خوب در استان بنماید، چرا كه هر یک از این عزیزان با کوله باری از تجارب ارزشمند و برخورداری از تخصص بالا و توانمند می توانند خود محرکی جدی در توسعه و عمران و آبادانی استان باشند. برای مثال امروزه علی رغم زحمات مسوولان  بناهایی کاملا ناپایدار با مساحت بسیار کوچک را می توان در شهر مشاهده كرد که در آن معماری متناسب با فرهنگ بومی و ایرانی و اسلامی و به ویژه مناسب با اقتضائات کلان شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران مشاهده نمی شود و این مهم نیازمند یک  هماهنگی در اجرای پروژه ها است که باید مورد توجه قرار گیرد که نظام مهندسی می تواند مسوولان اجرایی استان را در این زمینه کمک و همراهی کند. از سویی دیگر صدور خدمات فنی مهندسی از جمله تدابیری است كه سازمان نظام مهندسی می تواند از طریق آن برای کشور ارزآوری ایجاد كند و علاوه بر آن دانش فنی را از سایر کشور ها به کشور انتقال داده و سبب ارتقای سطح تخصص های موجود گردد که همه موارد فوق در سایه توجه به استاندارد مدیریت پروژه، قابل انجام می باشد.
از سویی دیگر مهندسان می توانند با طراحی یک بنای با دوام و ارزان قیمت و ایجاد فضای صرفه جویی در کشور، با فرهنگ مصرف زدگی و رواج طراحی و معماری اشرافی و تجمل گرا مقابله نموده و با طراحی های مناسب عرصه و بستر مناسبی را برای ترویج معماری اسلامی و ایرانی فراهم سازند.

اینجانب ضمن تبریك روز مهندس به تمامی مهندسان، امیدوارم فعالیت های ارزشمند این مجموعه فهیم، منشاء و زمینه مناسبی برای توسعه فعالیت های عمرانی و الگویی برای سایر بخش های اجرایی كشور در راستای نیل به اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برنامه های دولت خدمتگزار قرار گیرد./س

برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.