معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه جامع امام حسین(ع) تهران گفت: آمریکایی‌ها مدعی تشکیل نیروی واکنش سریع هسند، این در حالی است که افسرده‌ترین ارتش دنیا متعلق به آمریکا است.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار الله‌نور نوراللهی در رزمایش الی بیت‌المقدس بسیجیان نیشابور و فیروزه در پادگان شهید هاشمی‌نژاد نیشابور، افزود: نیروی واکنش سریع، نیروی بسیج ایران اسلامی است که همه مصاحبه‌های ارتش بزرگ دنیا را به هم ریخته است.

وی اظهار داشت: آرمان‌های شهدا را تعقیب می‌کنیم با اینکه 24 سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: شهدا به عنوان پرستوهای به خون آغشته و علمداران میدان وفا بدانند که ما اهل بی‌وفایی نیستیم و پای آرمان‌ها ایستاده‌ایم.

نوراللهی تاکید کرد: راهبرد ما راهی است که شهیدان آغاز کردند و پیمودند و این راه تا زمانی که دین اسلام را همه جا فرا بگیرد و همه جا حاکم شود که این وعده خدا است و در آن هیچ تردیدی نداریم.

وی با اشاره به اینکه رزمایش بسیجیانی که با این تفکر شکل گرفته‌اند، پیام‌های زیادی دارد، توضیح داد: آنتونی کرتزمن کارشناس برجسته نظامی آمریکا در جایی گفته و اعتراف کرده که نابرابرترین جنگ قرن بیستم در میان 220 جنگی که اتفاق افتاده، جنگ عراق علیه ایران است.

این استاد علوم نظامی یادآور شد: در سال 65 که سخت‌ترین سال دفاع مقدس بود، دشمنان با تحریم‌های خود قیمت فروش نفت ایران را به زیر هفت دلار و درآمد ارزی ایران را به رقم بسیار کمی رساندند تا جایی که ایران توانست فقط 200 میلیون دلار از دلال‌های دست دوم و سوم تجهیزات نظامی تهیه کند و همزمان توان نظامی عراق را با 15 میلیارد دلار تجهیزات نظامی افزایش دادند و هواپیماهای میراژ، میگ 29 و سوخو فرستادند ولی باز هم با وجود این نابرابری‌ها ما توانستیم هشت سال یعنی یک و نیم برابر جنگ جهانی اول، دو برابر جنگ جهانی دوم و سه برابر جنگ دو کره مقاومت کنیم.

نوراللهی با اشاره به 162 عملیات بزرگ، متوسط و کوچک علیه ارتش بعثی عراق، خاطرنشان کرد: ما در عملیات پیروزمند بیت‌المقدس توانستیم به ازای 19 ماه اشغال خرمشهر 19 هزار نظامی عراق را بیش از ده یال به اسارت بگیریم و این یک جواب به یادماندنی است/س 

برچسب ها: دانشگاه ، جامع ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
عبداالله
۰۵:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
سلام باعرض خسته نباشی واحترام؛
اينجنب از قلی پيش درقسمت ارسال اخبار اشراک گرفتم،والی متاسفانه تابهال هيچ خبری از سوی شما بسمت من نيامده!باتشکر فراوان