بر اساس موافقتنامه ای که بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و بنیاد ژاله اصفهانی به امضاء رسید، اسناد و منابع متعلق به خانم ژاله اصفهانی به کتابخانه ملی تحویل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، این تفاهم نامه با موضوع تحویل اصل کتاب ها، نوشته ها، مقالات، نامه ها، اسناد، عکس ها و سایر مدارک و روزنامه های متعلق به خانم اصفهانی به همراه یک نسخه الکترونیکی از این اسناد است و به امضای معاون اسناد ملی ایران و مدیران عامل بنیاد ژاله اصفهانی رسید. 
بر اساس این تفاهم نامه، این اسناد با هدف حفظ و نگهدای دائمی این اسناد و دسترسی آسان برای عموم علاقه مندان به این اسناد و منابع به سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران اهدا شده و سازمان متعهد به نگهداری و دسترسی آن ها برای پژوهشگران داخلی و خارجی شد. 
این تفاهم نامه که در 3 ماده تنظیم شده، امکان دسترسی و کپی نامحدود این اسناد را برای بنیاد ژاله اصفهانی فراهم می کند. 
گفتنی است این اسناد بیش از 10 هزار برگ سند است که از انگلستان به ایران منتقل شده و بزرگترین مجموعه اهدایی به آرشیو ملی ایران از زمان تشکیل آن به شمار می رود. ژاله اصفهانی از اعضای سابق حزب توده است و این اسناد مربوط به مبارزات حزب توده در دوران رژیم پهلوی تا زمان فرارشان از ایران است. این اسناد پس از فهرست نویسی و آماده سازی در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار