بر اساس تفاهم نامه ای که به امضاء روسای سازمان اسناد و پژوهشگاه دفاع مقدس رسید، مقرر شد از ظرفیت های سازمان در جهت شناسایی و گردآوری اسناد مربوط به 8 سال دفاع مقدس در سطح بین المللی استفاده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ج.ا.ا. در این مراسم، دكتر صلاحي به ضرورت حفظ اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل هاي بعدي كشور اشاره کرد و افزود: برگزاري 15 كارگاه آموزشي تاريخ شفاهي در حوزه دفاع مقدس در سازمان اسناد و كتابخانه ملي نشانه اهتمام سازمان در ثبت هويت تاريخ ملت ايران است.  
دکتر هادی مراد پیری رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس نيز با اشاره به برخي اقدامات انجام شده توسط ستاد كل نيروهاي مسلح در حوزه آموزشي و دانشگاهي، تاکید کرد: تاريخ و وقايع نگاري جنگ در كشورهاي مختلف جهان تخصصي شده و از این رو نگهداري اسناد در شرايط مناسب لازم است.
گفتنی است در تفاهم نامه امضاء شده میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، دو طرف به منظور مشارکت، همکاری و هم افزایی در اجرای برنامه ها و فعالیت های حوزه اسناد و تاریخ شفاهی دفاع مقدس به توافق رسیدند.
حمایت و مشارکت در طرح جمع آوری، ساماندهی، نگهداری و بهره برداری از اسناد دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت های سازمانی متقابل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی اسنادی دفاع مقدس، تعامل و همکاری در ارائه خدمات اسنادی به پژوهشگران و محققان دفاع مقدس از بندهای دیگر این تفاهم نامه است.
هم چنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس توافق کردند در برگزاری نشست های علمی و تخصصی مشارکت کنند.
براساس این تفاهم نامه دو طرف متعهد شدند، تاریخ شفاهی دفاع مقدس را از زبان فرماندهان شاخص لشکری و مدیران ارشد کشوری جمع آوری کنند و به چاپ و نشر برسانند.
در یکی از مفاد توافق نامه همکاری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه طراحی، توسعه، نگهداری و بهره برداری و آموزش سامانه های نرم افزاری اسنادی با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس همکاری می کند و تجربیات خود را در اختیار پژوهشگاه قرار می دهد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار