دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: امیدواریم هواپیمای دولت نهم و دهم به سلامت چرخ‌هایش باز شود و فرود بیاید.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "محمدرضا باهنر" دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در همایش بزرگداشت روز مهندسین که شب گذشته در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروز تنوع علوم و دانش و تخصصی شدن رشته‌های مختلف غوغا می‌کند؛ اما با این سرعت توسعه علم وفناوری در بخشهای مختلف مهندسی جای خود را همچنان باز نگه داشته است.   
 
وی ادامه داد: امروز مهندسی آنچنان توسعه پیدا کرده که پایش را از ریاضیات،‌هندسه و عدد و رقم فراتر گذاشته است.   
 
باهنر با بیان اینکه پیشرفت در جهان مدیون تلاش مهندسان است، تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین متاسفانه علی‌رغم توقع جامعه، که باید به سمت فناوری برود، بیشتر کارهای سیاسی انجام داده است.  
 
دبیر کل جامعه مهندسین افزود: هنگامی که جامعه مهندسین را تاسیس کردیم علاقمند بودیم تا یک تشکلات صنفی سیاسی داشته باشیم اما باید بگوییم که تشکیلات ما صنفی سیاسی شده است و این یکی از ایرادات جدی است که به ما می‌گیرند اما در حال حاضر به آن نمی‌پردازیم.  
 
وی اظهار داشت: ما سعی کردیم تا جامعه اسلامی مهندسین حلقه واسط میان حاکمیت و فعالان بخش خصوصی باشد.  
 
باهنر ادامه داد: جامعه اسلامی مهندسین در تدوین تصویب اصل 44 لایحه خدمات کشوری، چشم انداز 20 ساله و برنامه‌های سوم،‌ چهار و پنجم مؤثر بوده است و امیدواریم یک زمانی بتوانیم بخش اجرا را قانع کنیم، که راه نجات کشور و سامان یافتن آن، حمایت حداکثری از بخش خصوصی است.   
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: دولت باید چابک و برنامه‌ریز شود و کارهای تصدی‌گری را واگذار کند.  
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصویب ارائه بودجه به مجلس افزود: تمامی برنامه‌ریزی ما  در جهت استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی در سازندگی، اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها است.   
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هواپیمای دولت نهم و دهم به سلامت چرخ‌هایش باز شود و فرود بیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها: باهنر ، جامعه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار