سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأمین 51 هزار مسکن معلولان از تعیین حقوق کارگران در هفته جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، اسدالله عباسی امروز در بازدید از سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی از مهمترین و محوری‌ترین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات حمایتی به آسیب‌دیدگان اجتماعی است اظهارداشت: بر این اساس پیشنهاد آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج را نیز ارائه کرده‌ایم که اکنون باید در کمیسیون‌های مربوطه به‌خصوص کمیسیون اجتماعی مجلس مورد تصویب قرار گیرد.


وی افزود: بنده به رئیس سازمان بهزیستی نیز توصیه می‌کنم تا سامانه‌ای را در این سازمان ایجاد کند که مردم مجبور نباشند از راه‌های دور بخصوص استان‌های دیگر به مرکز مراجعه کنند.

عباسی با اشاره به تصویب بودجه‌ای برای گسترش اورژانس‌های اجتماعی که 100 خودرو در این زمینه تامین و افزایش خواهد یافت، بیان داشت: تاکنون 73 درصد اعتبارات سازمان بهزیستی پرداخت شده است و در ادامه آن کمک‌های غیرنقدی نیز به مددجویان این سازمان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بانک توسعه و تعاون گفت: سازمان بهزیستی می‌تواند از این پتانسیل بیشتر در روند فعالیت‌های خود استفاده کند.

عباسی ادامه داد: مسکن مددجویان از اولویت‌های برنامه‌های ما به حساب ‌می‌آید و در این زمینه 51 هزار مسکن به زودی برای اهداء به مددجویان صورت می‌پذیرد و در فازهای بعدی نیز ساخت و اهداء مسکن به مددجویان محقق خواهد شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گسترش مهدکودک‌های سازمان بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: تغذیه کودکان که اعتبارات آن نیز افزایش خواهد یافت از دیگر برنامه‌های مهم به حساب می‌آید زیرا بسیاری از مشکلاتی که باعث می‌شود تا از معلولیت‌ها جلوگیری کنیم تغذیه مناسب است.

عباسی بیان داشت: سهیه معلومان در سازمان‌ها نیز یکی از حلقه‌های مفقوده به حساب می‌آید که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بازدید از سازمان بهزیستی چند پروژه این سازمان را نیز افتتاح کرد و در حاشیه این افتتاح‌ها در خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم فعالیت‌های سازمان بهزیستی ساخت مسکن برای معلولان و اشتغال معلولان است، تصریح کرد: در این زمینه مستمری‌ها نیز 20 درصد افزایش خواهد یافت که به صورت غیرنقدی نیز به مستمری‌بگیران اهداء خواهد شد.

تعیین حقوق کارگران در هفته جاری

عباسی در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمینه تعیین حقوق کارگران در سال 92 اظهار داشت: دوشنبه هفته جاری جلسه 3 جانبه بین نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار می‌شود و در ادامه جلساتی که تاکنون برگزار کرده‌ایم جلسه جمع‌بندی تعیین حقوق کارگران در این هفته صورت می‌پذیرد.

وی افزود: به هر حال نباید با اعلام ارقام غیرواقعی تورم التهاب در جامعه ایجاد کنیم ولی حق کارگران را نیز باید محقق شود و هزینه‌های تولید نیز برای تولیدکنندگان را باید در نظر داشته باشیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تامین 150 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و دیگر مراکز مرتبط گفت: بلافاصله پس از تعیین و ابلاغ این مبلغ مطالبات واریز خواهد شد.

عباسی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر وضعیت سرپرست سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون عنوان کند انجام خواهیم داد و در جلسات متعدد هیات امنای تامین اجتماعی نیز بیشترین اولویت و اهداف ما پرداخت عیدی بازنشستگان و برطرف کردن مشکلات کسانی است که تحت پوشش سازمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ارتقای شغل در کشور برای جوانان نیز تمام تلاش‌ها می‌شود تا افراد جویای کار وضعیت آنان ساماندهی پیدا کند و بتوانند در زمینه اشتغال به جایگاه واقعی خود برسند.

به گزارش تسنیم در بازدید سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و بانک توسعه و تعاون نیز منعقد شد./ا
منبع: تسنیم
برچسب ها: حقوق ، کارگران ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
طفره مسئولان از استخدام معلولان اینبار در استخدامی های شهرداری کشور، قبل از آزمون به ما گفته بودند این آزمون نمره منفی ندارد بعد آزمون موقع اعلام نتایج با نمره منفی خوریدم همه راهها بسته به کجا اعتراض کنیم تلفن هم جواب نمیده اشغاله تمام سهمیه اجرا شده به غیراز معلولین خیلی حرف و حدیث گفته اند همه اش الکی هست اجرا نمیکندبلکه با این روش شناسایی علامت گذاری برا رد انتخاب میکنند