مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ازغرس 140 هزار اصله نهال در بیابان ‌های استان به مناسبت هفته درختکاری خبر داد.

 

موسی صابری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت:این تعداد اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در سطح بیابان ‌ها و اراضی ملی استان کاشته می شود.

وی با بیان اینکه 235 هزار نهال نیز برای غرس در مکان‌ های مختلف آماده توزیع است،اضافه کرد:سهم هر یک از شهرستان ‌ها از این میزان نهال مشخص شده است،که تعداد زیادی نیز برای کاشت در اختیار شهروندان گذاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:به هنگام توزیع نهال ‌ها کارشناسان منابع طبیعی نحوه صحیح کاشت و نگهداری نهال ‌ها را به افراد آموزش می دهند.

صابری توزیع این نهال‌ها را به منظور جلب مشارکت بیشتر مردم برای توسعه و گسترش فرهنگ درختکاری در آستانه فصل بهار عنوان کرد و گفت:این گونه‌های نهال شامل؛سرو خمره‌ای،افرا زینتی،آیلان،زبان گنجشک معمولی و زبان گنجشک جنگلی،داغداغان، صنوبر و کاج تهران است.

وی خاطرنشان کرد:کاشت درختان برای جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین حفظ ذخایر ژنتیک گیاهی و جانوری و تولید چوب توسط درختان ضرورت دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود:کاشت درخت با حضور مسئولان،نواخته شدن زنگ درخت‌کاری،برگزاری مسابقات ورزشی،سخنرانی در مورد اهمیت درخت در مدارس توسط کارشناسان و ... از جمله برنامه‌های هفته درخت‌کاری در استان است./س

برچسب ها: غرس ، نهال ، بیابان ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.