مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه یکی از اولویت های همیشگی صنعت نفت، پژوهش بوده است، افزود: هم اکنون بالغ بر 70 درصد تجهیزات پتروشیمی در داخل ساخته مي شود.

علی یزدانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص اهمیت توسعه علمی و پژوهشی در صنایع نفت و پتروشیمی گفت: یکی از اولویت های همیشگی صنعت نفت، پژوهش بوده و بزرگترین پژوهشگاه و یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور متعلق به این صنعت است.

وی افزود: از سالهای دور این تفکر در صنعت نفت بوده بطوري که بالغ بر 50 میلیارد ریال بودجه برای این کار اختصاص یافت و هر ساله این بودجه در اعتبارات شرکت ها دیده می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مورد حمایت از ساخت داخل و میزان خودکفایی در ساخت تجهیزات پتروشیمی در کشور،گفت: هم اکنون بالغ بر 70 درصد از تجهیزات پتروشیمی به غیر از موارد خاص در داخل کشور ساخته می شود و بر این اساس تداوم تولید، انجام به موقع تعمیرات اساسی و روند عادی فعالیت های عادی صنعت پتروشیمی برغم شدیدترین تحریم ها گویای این مطلب است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در کشور از توان بالایی برخوردار است،به نحوی که تمامی مراحل طراحی، نصب، راه اندازی و بهره برداری از مجتمع های قطب سوم پتروشیمی در چابهار، جز در مواردی خاص که تولید داخلی آنها توجیه ندارد، ضرورتی برای دانش های فنی شرکت های خارجی و حضور کارشناسان آنان وجود ندارد./عب
برچسب ها: پتروشیمی ، نفت ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار