به گفته پلیس راهور طرح نوروزی با حضور نیم میلیون نیرو از دیروز آغاز شده که امید است بتوانیم میزان تلفات ترافیکی را نسبت به سال گذشته كاهش دهيم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سردار مومنی، پلیس راهور امروز 6 اسفند در دومین کنگره و جشنواره ملی حوادث و فوریت های پزشکی که در سالن همایش های رازی برگزاری شد افزود: در دهه 80 رشد فزاینده ای  برای صدور گواهی نامه ، تقاضا سفر و رانندگی در کشور داشتیم اما در اواسط دهه 80 ضرورت کنترل حوادث جاده ای با توجه به افزایش آمار حوادث بیش از پیش نمایان شد.

وی گفت: موضوع ترافیک یک موضوع تک بخشی نیست و ساماندهی آن نیاز به همکاری های دیگر دستگاه های دخیل در این امر را دارد.

وی به 10 مؤلفه  عمده در رابطه با ترافیک اشاره و عنوان کرد: در میان این 10 مؤلفه 4 مؤلفه نقش تعیین کننده ای دارد که این 4 مؤلفه شامل ایمنی شبکه راه و معابر، ایمنی وسایل حمل و نقل، رفتار ترافیکی کاربران و امداد و نجات است.

باید توجه داشت که ما نمی توانیم امکان خطای رانندگان را به صفر برسانیم بنابراین باید با استفاده از این 4 عامل سعی کنیم در صورت صدمه آسیب وارده را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به این که میران کشته ها در حوادث ترافیکی در سال 85 حدود 28 هزار مورد بوده اظهار داشت: این آمار در سال 90 به 20 هزار کشته رسیده است البته باید به این نکته توجه کرد که در ابتدای دهه 80 تعداد کشته ها حدود 20 هزار مورد با  وجود چهار میلیون خودرو در کشور بوده که این تعداد در پایان دهه 80 به 20 هزار کشته با 16 میلیون خودرو رسیده است که اگر با برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد کشته های در حوادث ترافیکی کاهش نمی دادیم این آمار امروز به 50 هزار کشته در کشور می رسید.

وی یادآور شد: ایمنی و ساختار خودرو نقش مهمی در سلامتی سرنشینان دارد که کار و ارتقاء خودرو های کشور می توانیم آمار حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر آمار پزشکی قانونی نشان می دهد که بیش از 49 درصد متوفیان حوادث جاده ای در سر صحنه و بیش از 50 درصد متوفیان این حوادث حین انتقال و بستری فوت می کنند. که این امر نشان دهنده زحمات شما امدادگران است.

وی به راه های روستایی اشاره كرد و افزود: در گذشته در راه های روستای سرعت خودرو ها بسیار پایین بود و هر خانواده حداقل یک خودرو داشت در حالی که با توسعه راه ها و آسفالت کردن آن ها میزان سرعت خودرو در این جاده ها افزایش پیدا کرده در حالی که ایمنی این نوع جاده ها ارتقاء پیدا نکرده است.

رئیس پلیس راهور به طرح نوروزی اشاره و خاطر نشان کرد: طرح نوروزی پلیس راهور از دیروز در همه جای کشور با حضور نیم میلیون نیرو از سازمان های پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس آغاز شده که تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در نوروز سال گذشته ما کاهش 14 درصدی را در کاهش تلفات داشتیم که این آمار در کل سال گذشته حدود 7 درصد بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار