نماینده گرگان و آق قلا در مجلس گفت: پس از پیگیریهای مستمر و سالها تلاش، قفل بسته پتروشیمی گلستان باز شد و مشکل تامین اعتبارات ارزی آن رفع شد.

به گزارش گروه استان هاي ياشگاه خبرنگاران ،عیسی امامی با بیان اینکه، اولویت اول ما پیروشیمی بود، گفت: با تلاشهای صورت گرفته توانستیم در بسته این طرح را باز کنیم و مسئولان پتروشیمی نیز قانع شدند بانک ملی را متقاعد کنند پرونده این طرح را برای ارسال به صندوق توسعه ملی آماده کند.
وی اظهار داشت: در این راستا تلاشهای زیادی صورت گرفته و شخص وزیر اقتصاد و دارایی نیز دستورات لازم را ارائه کرد و طرح در صندوق توسعه ملی پذیرش و قرار شد و بانک ملی مشروط به قبول سندیکاهای دیگر بانکها، این طرح را انجام دهند.
 
امامی گفت: بانک ملی نیز تقاضای سندیکای بانکهای دیگر را اعلام کرد و در این راستا نیز تقاضاهای لازم از وزیر گرفته شد و یکی دو بانک دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم روند سندیکاهای بانکها انجام شود و به سمت گشایش ال سی برای خرید ماشین آلات رویم.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: پتروشیمی گلستان از کارهای باارزش است و خط تولید آمونیاک آن کاملا آماده است، جدول، خیابان بندی و فنس کشی و ... انجام شده است و اگر بتوانیم گشایش ال سی برای ماشین آلات را انجام دهیم و موفق به خرید شویم، شاهد رشد فیزیکی 70 درصدی این طرح خواهیم بود.
 
تصویب 277 میلیون یورو اعتبار ارزی
 
وی درباره اعتبار مصوب شده ارزی برای طرح پتروشیمی گلستان گفتت: 277 میلیون یور برای تسهیلات ارزی پتروشیمی مصوب شده که علاوه بر آن ما به اعتبارات ریالی نیز نیاز داریم و در اینجا نیز با نشستی که با بخش خصوصی و شرکتهای تامین سرمایه و سرمایه گذاران بزرگ کشور داشتیم، طرف قرارداد بافت فرسوده گرگان نیز از طرح پتروشیمی استقبال کرده و گزارش آن آماده شد که اگر مصوب شود نیاز ریالی نیز با وورد سرمایه گذار بخش خصوصی رفع می شود.
 
پروژه پتروشیمی گلستان طی سفر ریاست جمهوری در سال 84 به تصویب رسیده و از اوایل سال 85 بحث تبلیغات آغاز و در آذر ماه آن سال پذیره نویسی برای خرید سهام انجام شد و بیش از 95 هزار نفر از مردم استان در این طرح عظیم شرکت کردند./ک
برچسب ها: پتروشیمی ، ارزی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
خب کی راه میفته؟
کی به سوددهی میرسه؟