مشکلات اقتصادي و بيکاري خروج اتباع پرتغالي را از اين کشور افزايش داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آ ب ث ؛  پرتغالي ها هرگز مردماني نبوده اند که مهاجرت را کنار بگذارند. در دوران اکتشاف به دنبال سرزمين هاي جديد مي رفتند و اينک نيز همين کار را مي کنند، در دوراني که کشورشان به زحمت موقعيت هاي شغلي به آن ها ارائه مي کند.

تعداد پرتغالي هايي که از اين کشور مهاجرت کرده اند دو ميليون و سيصد هزار نفر تخمين زده مي شود و اگر اتباع پرتغالي متولد شده در خارج را نيز حساب کنيم اين رقم به پنج ميليون تن مي رسد. آماري قابل توجه براي کشوري که ده ميليون نفر جمعيت دارد.هر سال حدود صد هزار پرتغالي در جستجوي آينده اي بهتر از اين کشور خارج مي شوند در حالي که در سال 2012 بر اساس آمار رسمي نزديک به صد و سي هزار پرتغالي کشورشان را ترک کردند.

با توجه به مشکلات اقتصادي پرتغال احتمال دارد در سال جاري اين رقم افزايش يابد. دولت پرتغال اذعان کرده است که اين کشور در حال تجربه موج مهاجرت نظير دهه شصت ميلادي است.به گفته منابع رسمي، اگر در آن زمان بيشتر مهاجران را کارگران ساده تشکيل مي دادند، در حال حاضر نيمي از آن ها افراد تربيت شده به ويژه در بخش هاي بهداشتي و مهندسي هستند.بيکاري به شکل فزاينده اي در پرتغال در حال افزايش است و جوانان و افراد نه چندان جوان را نيز وادار کرده است تا چمدان هاي خود را به قصد شناخت دنياهاي ديگر ببندند، جايي که به آن ها کار پيشنهاد شود.



                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بیکاری ، پرتغال ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار