معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات وفن آوری گفت: تنها مقالات پژوهشی کاربردی و ماموریت محور، درحل تهدیدات و تحریم های اقتصادی کارگشا هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری افزود: در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس  پژوهشگاه علمی مهندسی علمی و زیست فناوری افزود: مقالات پژوهشی کاربردی که وارد بازار کار و تعامل با صنعت بشوند می توانند گره گشایی تحریم ها و تهدیدهای اقتصادی باشند.
وی در ادامه گفت: قبل از دولت دهم رهبر انقلاب به تولید علم به ثروت و اینکه نگاه اقتصادی ازنفت را به سمت اقتصاد  دانش بنیان  سوق دهیم تاکیدات فراوان داشتند.
در دولت دهم نیز اقتصاد دانش بنیان با توجه به شرایط حاکم بر جامعه از الویت های نظام تلقی می شود .

* اعطای هشت مجوز تاسیس پژوهشگاههای دانشگاهی

مهدی نژادنوری  ازاعطای هشت مجوز تاسیس پژوهشگاههای  دانشگاهی خبر داد و افزود: این واحدهای پژوهشی پذیرای طرح های پژوهشی افراد مختلف ، مبتکر ، دانشگاهی و بازنشستگان خلاق می باشد و ما در نظر گرفتیم که ممکن است تمام مخترعان تحصیل کرده نباشند اما با تاسیس این پژوهشگاهها این افراد نیز می‌توانند وارد  تعامل با عرصه صنعت گردند.
مهدی نژاد نوری در ادامه اظهارداشت: هم اکنون وزارت علوم تحقیقات و فن آوری با دستگاههایی که از ظرفیت بالا برخوردارند نظیر وزارت نفت، دفاع، محیط زیست ، صنعت معدن و تجارت قرارداد های کلان داشته که این اعتماد سازی منجر به توسعه گسترده صنایع در کشور شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری گفت: تاکنون فعالیت های وزارت علوم با نگرش کاربردی آن گونه که مدنظر است نبوده هر چند تعداد مقالات بالایی isi نمایانگر توان علمی  ایران در منطقه است اما امید داریم با ورود دانشجویان دکترای پژوهش محور ، طرح کلان ملی، توسعه مختصات پژوهشی خصوصی که پنجاه عضو هیات  علمی دائم ودانشجویان پژوهش محور را به کار گرفته  و همچنین معافیت 15 ساله از مالیات از زمان تاسیس تا 15 سال بعد در شرکتهای دانش بنیان از نگرش های وزارت علوم تحقیقات وفن اوری در راستای کاربردی شدن پژوهش هاست.

وی در پایان گفت: امید داریم در سالهای آتی ایران نه تنها در زمینه پژوهش و تعداد مقالات بلکه درزمینه فن اوری هم حائز رتبه های برتر جهانی باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار