رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه سمینار منسوجات هوشمند گفت: پروژه رله ملی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانشگاه صنعتی امیر کبیر واگذار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا رهایی ـ رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه سمینار منسوجات هوشمند با بیان اینکه در چند ماه های گذشته قرارداد اجرای این پروژه میان معاونت علمی و دانشگاه امیرکبیر منعقد شد، افزود: در طراحی پروژه رله ملی تمامی ذی‌نفعان مانند وزارت نیرو و شرکت توانیر حضور داشته‌اند و تمامی ذی‌نفعان این پروژه طی مدت شش ماه درخواست‌های خود را مطرح کردند و مشخصات رله‌های مورد نظر را به مجری طرح تحویل داده‌اند.

رهایی با بیان اینکه برای تجاری سازی این رله‌ها کارخانه‌هایی که زمینه‌ تولید آنها را دارند، شناسایی شده‌اند، ادامه داد: پروژه رله ملی تمامی مراحل طراحی، تولید و تجاری سازی را پوشش می‌دهد که برای تجاری سازی این رله‌ها کارخانه‌هایی که زمینه‌ تولید آنها را دارند، شناسایی شده‌اند و مذاکراتی نیز با آنها صورت گرفته است. این مذاکرات مثبت بوده و نظر کارخانه‌ها برای تامین سرمایه تولید رله‌های مورد نیاز کشور به خوبی جمع شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر دامنه کاربرد رله‌ها در صنعت برق کشور را گسترده دانست و گفت: دامنه کاربرد رله‌ها در صنعت برق کشور آنقدر گسترده است که پیش از این به جز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح اجرای آن در شورای عالی عتف نیز مطرح شده بود. این اهمیت تا جایی است که قرار است پس از طراحی هر یک از رله‌ها با ویژگی‌های خاص هر یک از آنها به صورت انفرادی به مرحله تولید برسند و احتمالا پیش از پایان کاملا طرح بخش‌هایی از آن به تولید و تجاری سازی می‌رسد.

رهایی با بیان اینکه برای فاز نخست طرح 24 ماه زمان در نظر گرفته شده است که پس از آن احتمالا برخی از نسل‌ رله‌های طراحی شده به مرحله تولید خواهند رسید، افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به غیر از این پروژه 12 پروژه ملی و طرح کلان ملی دیگر را نیز در دست انجام دارد که از آن جمله می‌توان به هواپیما 150 نفره، سفینه حامل موجود زنده، سیستم‌های هوشمند حمل ونقل، شبکه ملی اطلاعات کشور و ساخت پلت فرم کلاس B اشاره کرد.

 وي اضافه کرد: تمامی این پروژه‌های جلسات اولیه‌ شرح خدمات و تقسیم کار میان سفارش دهنده، ناظر، مجری و بهره‌برداران را طی کرده‌اند و برای پروژه هواپیمای 150 نفره تاکنون 10 جلسه‌ی کمیته‌ راهبردی تشکیل شده است./س

برچسب ها: منسوجات ، امیرکبیر ، برق ، پروژه ، رله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار