مبارزه بیولوژیک با آفات، در 6500 هکتار از باغهای بادام، سیب و هلو در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد ، با اعلام این خبر، افزود: 130 هزار لیتر روغن وُلک نیز به منظور اجرای این طرح، آماده شده است.

حسین برزگر گفت: به منظور مبارزه بیولوژیک با آفات درختان بادام، قبل از شکوفایی و جوانه زدن گل درختان، آنها را با روغن ولک شستشو می دهند.

وی افزود: مبارزه بیولوژیک با درختان سیب در استان چهارمحال و بختیاری هم آغاز شده است.
برزگر، با اشاره به اینکه؛ استان چهارمحال و بختیاری، برای پنجمین سال متوالی، رتبه نخست تولید بادام آبی کشور را کسب کرده است، گفت: رهاسازی رنبور تریکوگراما و کارتن پیچی درختان، از دیگر روش های مبارزه بیولوژیک با درختان بادام است.

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بازرگانان این استان، امسال 603 هزار کیلوگرم، معادل نه و نیم میلیون دلار بادام، از گمرک شهرکرد، به کشورهای هندوستان و خلیج فارس صادر کردند که این مقدار، 90 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

برزگر افزود: مهمترین نوع ارقام کشت شده بادام در استان چهارمحال و بختیاری، مامایی و سفید است.

وی گفت: هم اکنون، 15 هزار هکتار باغ بادام در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که عمدتاً در حوزه رودخانه زاینده رود واقع شده است.
مدیر حفظ نباتات اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه 22 هزار تن بادام به ارزش تقریبی هزار و 200 میلیارد ریال در این استان تولید می شود که از این میزان، هزار و 200 تن مغز بادام صادر می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.