اکبر نبوی منتقد سینما گفت:اهدای جایزه اسکار به فیلم سینمایی آرگو یادآور اقدام آمریکا در ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 و اهدای نشان لیاقت و شجاعت به فرمانده آن است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اکبر نبوی در مورد ساختار فیلم سینمایی آرگو بیان کرد: آرگو به عنوان اثری سینمایی واجد ارزش های هنری لازم و شایسته تقدیر نیست.بی گمان اگر جهت گیری های فیلم آشکارا علیه ایران نبود به این فیلم توجهی صورت نمیگرفت.

نبوی گفت: می‌توان توقع داشت که هر از گاهی فیلمی این چنینی ساخته شود و همگی هم پشت آن سینه بزنند وجایزه بدهند.

نبوی با اشاره به تاکید منتقدین و فعالان فرهنگی بر سیاسی بودن آشکارجایزه اسکار امسال بیان کرد:اساسا هیئت حاکمه آمریکا از بیان مقاصدش ابایی ندارد.یکی از ویژگی های آمریکا دست کم در رابطه با ایران پس از انقلاب نشان دادن دشمنی آشکارشان بوده است.بطوریکه وزیر جنگ کابینه ریگان  به صراحت اعلام می‌کرد ما می‌خواهیم ریشه ملت ایران را بخشکانیم.

نبوی معقد است: اگر تاریخ اسکار را نگاهی بیندازیم، آنها  در زمینه حمایت از صهیونیست و  آمریکا تعارف نمی‌کند.این ماییم که در جهت حفظ منافع ملی مان هزارتا اما و اگر میگزاریم و خودمان را درگیر بازی های رو شنفکرانه می کنیم  و جایی که لازم است غیرت خرج نمی کنیم  تا مبادا به گوشه ابروی کسی برنخورد.

وی با اشاره به عجیب نبودن اهدای جایزه اسکار به فیلمی ضد ایرانی  اعلام جایزه این فیلم توسط همسر رییس جمهور آمریکا را تنها اتفاق عجیب این مراسم دانست و افزود:مسئولین آکادمی علوم وهنرهای سینما نقاب از چهره برداشتند و به نظرم باید صبرکنیم ببینیم میخواهند  چه هدفی را دنبال کنند.شایداین اتفاق در رفتارهای آتی سیاستمداران آمریکایی در رابطه با ایران تغییری منفی ایجاد کند.

این منتقد سینما با تاکید براینکه صرف محتوای ضد ایرانی این فیلم دلیل اهدای جایزه اسکار نبوده گفت:باید مجموعه ای از عوامل رادرنظر بگیریم و بعد به تحلیل علت اهدای اسکار به این فیلم بپردازیم.تمام پدیده های انسانی یک رو ندارند.اسکار مراسمی سیاسی است  اما باید به تمامی عوامل توجه کنیم.آمریکا با اهدای اسکار به این فیلم پیام سیاسی اش را ازطریق این کانال هم به ایران میفرستد.به این معنی که ما برای مبارزه با ایران از هر اهرمی استفاده میکنیم.حتی باساخت فیلمی متوسط مثل «آرگو».

اکبر نبوی علت توجه هالیوود به موضوع گروگانگیری در لانه جاسوسی را تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی جامعه آمریکا دانست و بیان کرد:این فیلم از طریق مجموعه ای از ابزارها نوعی ترس و وحشت از ایران را در جامعه آمریکا ایجاد می‌کند.سفارتخانه هر کشور خاک آن کشور محسوب میشود و کشورمیزبان باید از سفارت حراست کند.هدف آمریکا طی این چند سال این بوده که بگوید ایران کشوری نیست که به تعهداتش عمل کند.چه شکل میتوان به کشوری که به تعهدات بین المللی اش نسبت به سفارت یک کشور عمل نمیکند اعتماد کرد که از انرژی هسته ای استفاده صلح آمیز بکند؟

وی در ادامه تمام شهروندان ایرانی را موظف به محکومیت این فیلم در اشکال مختلف دانست و افزود:من هم جمله همایون ارشادی را در محکومیت این فیلم بیان میکنم:این اتفاق آنقدر اتفاق زشتی است که تمام ایرانیان آن را باید محکوم کنند تا در رسانه های بین المللی منعکس شود.هر ایرانی در هر جای دنیا بداند آرگو شرافت تاریخی اش را زیر سوال برده است.
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
-
احسان
۲۲:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
من به عنوان یک دانشجوی ایرانی فیلم ضد ایرانی آرگو را محکوم می کنم و معتقدم دادن اسکار به این فیلم کاملا سیاسی بوده است چون کارگردانانی که بهتر از بن افلک هستند همچون استیون اسپیلبرگ بیشتر از او لیاقت دریافت این جایزه را داشتند.
-
احسان
۲۲:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
من به عنوان یک دانشجوی ایرانی فیلم ضد ایرانی آرگو را محکوم می کنم و معتقدم دادن اسکار به این فیلم کاملا سیاسی بوده است چون کارگردانانی که بهتر از بن افلک هستند همچون استیون اسپیلبرگ بیشتر از او لیاقت دریافت این جایزه را داشتند.
آخرین اخبار