عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تئوري تفرقه‌افکني در خاورميانه کاملا غربي است چرا كه از اين قبيل مي‌توان به تقويت گروه‌هاي افراطي و تندرو در کشورهاي منطقه توسط غرب اشاره کرد.

سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکيل فرقه سلفيه در ترکيه براي انجام اقدامات تروريستي عليه کشورهاي منطقه خصوصا سوريه، عراق و ايران گفت: آمريکا، رژيم صهيونيستي و حتي برخي متحدان اروپايي اين دو کشور به دنبال تفرقه‌افکني مذهبي در خاورميانه هستند.
 
وي در ادامه افزود: اين کشورها در عين حال که به تحريم، تهديد، فشار و ايجاد منازعه در منطقه اقدام مي‌کنند در تلاشند تا بين کشورهاي اسلامي تفرقه ايجاد کرده و از سوي ديگر در امور اجتماعي و مذهبي کشورها دخالت کنند، اين مسئله حاکي از پيگيري تئوري درگيري مذهبي از سوي اين کشورهاست.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: از مواردي که به شدت از سوي کشورهاي غربي پيگيري مي‌شود ايجاد تنش‌هاي مذهبي بين فرق اسلامي است که از اين نمونه مي‌توان به بمب‌گذاري اخير در پاکستان و قتل عام شيعيان و تقويت گروه‌هاي افراطي و تندرو در کشورهاي خاورميانه اشاره کرد.
 
وي با اشاره به اقدامات گروهک‌هاي طالبان و القاعده ادامه داد: اين گروهک‌ها ساخته دست غرب هستند و هدف از ايجاد اين گروه‌هاي مذهبي تندرو خدشه‌دار کردن روابط ميان کشورها بود.

نقوي‌حسيني با بيان اينکه ايران، دول اسلامي را از گرفتاري در اين توطئه‌ها بر حذر مي‌دارد، اظهار داشت: درخواست ما از کشورهاي همسايه و ديگر کشورهاي اسلامي اين است که نگذارند گروه‌هاي تروريستي عليه روابط دوستانه منطقه‌اي شکل بگيرد.

نماينده ورامين با تاکيد بر اين مساله که احتمال متضررشدن کشورهاي حامي اين گروهک‌ها وجود دارد گفت: به عنوان مثال غرب حامي طالبان بود و به بهانه نابودي طالبان به افغانستان حمله کرد و يا القاعده را تقويت کرده و به بهانه مبارزه با اين گروهک به کشورهاي اسلامي حمله کرد.

وي در ادامه بيان کرد: ترکيه بايد مراقب اين موضوع باشد که اگر محور اين افراط‌گري‌ها در منطقه قرار بگيرد قطعا کشور و ملت ترکيه خسارت جبران‌ناپذيري را متحمل خواهند شد.

نقوي‌حسيني در پايان خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران به کشورهايي که از گروهک‌هاي افراطي و تروريستي حمايت مي‌کنند، هشدار مي‌دهد زيرا اين کشورها نه تنها امنيت خود را به خطر مي‌اندازند بلکه امنيت کشورهاي منطقه را نيز با چالش مواجه مي‌کنند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: تئوری ، تفرقه ، غرب ، ترکیه ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار