آنچه در دانشگاه ها آموزش داده می شود مورد ارزیابی قرار نمی گیرد چرا که زیر ساخت های لازم برای برقراری سیستم نوین ارزیابی در کشور هنوز وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر بهرام عین الهی معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز در اجلاس روسای معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شده بود  با اشاره به این که مهم ترین نقاط تمرکز برای ایجاد تغییرات ، مدیریت بیمارستانی، منابع، هیات علمی، ارزشیابی و اعتبار بخشی، گردش مالی اداری و نظام آموزش و درمان حاکم بر آن مراکز است اظهار داشت: ما نیاز به برنامه های آموزشی به روز، واقعی و قابلیت اجرا داریم ممکن است یک برنامه نوشته شود و با توجه به مناسب بودن قابل اجرا نباشد.

معاون آموزشی افزود: برنامه های آموزشی ما در سه سطح بین المللی، ملی و دانشگاه ها است البته دانشگاه ها خود می توانند هر کدام برای خودشان برنامه های داشته باشند ولی باید سعی کنند که استانداردهایی که ما تعیین کرده ای جز برنامه های آنها باشد.

معاون آموزشی به بحث ارزیابی اشاره و عنوان کرد: آنچه که امروزه در دانشگاه ها آموزش داده می شود ارزیابی نمی شود ، زیر ساخت ها لازم برای برقراری سیستم نوین ارزیابی هنوز وجود ندارد و باید کمک کنیم این بازنگری ها به روز شود. باید توجه داشت ارزیابی درونی جزء الزامات بخش هاست و ارزیابی بیرونی هم جزء الزامات ما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در بحث دانشجویان چالش های زیادی وجود دارد تاکید کرد: ما باید در دانشجویان علاقمندی به درس ایجاد کنیم و در خصوص آینده شغلی آن ها به آن ها اطمینان دهیم.

استادان نباید فکر کنند که با جزوه نویسی و جزوه دادن آموزش را برای دانشجویان تکمیل کرده اند چرا که  اطلاعات برخی از دانشجویان بیشتر از استادان است و استادان باید خود را به دانشجویان برسانند.

وی به مشکلات موجود در حیطه اعضای هیات علمی اشاره و خاطر نشان کرد: در این حیطه مشکلاتی همچون ضعف در تعادل بین وظایف آموزشی ، درمانی و پژوهشی آن ها، جامع نبودن پژوهش ها در راستای پاسخ گویی به نیازها و مشکلات ، ضعف در ضوابط عادلانه، ضعف در ثبات قوانین موجود، کم رنگ بودن سیستم ارزش یابی گزارش ها بر اساس شایستگی ها از است. /ح
برچسب ها: زیرساخت ، آموزش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.