شهرکرد /

توليد 40 هزار كيلو گرم انواع گز در بلداجي در آستانه عيد نوروز

در آستانه عيد نوروز، 40 هزار كيلو گرم انواع گز در بلداجي توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: گزسازان بلداجي، با افزايش دو برابري توليدات خود به استقبال نوروز و شيريني كام مردم كشور رفتند.
رحمان كرمي افزود: توليد كننندگان پايتخت گز ايران در بلداجي، هم اكنون 40 هزار كيلوگرم انواع گزهاي سكه‌اي، لقمه‌اي، شكلاتي، رژيمي، زعفراني و آردي را توليد و روانه بازار مصرف كردند كه اين مقدار گز بيش از 720 ميليارد تومان براي آنها درآمد زايي داشته است.

وي، با اشاره به تدوام توليد گز در اين شهر تا پايان اسفندماه اظهار داشت: گز بلداجي به دليل كيفيت بالا و مرغوبيت آن بهترين گز ايران است كه علاوه بر تامين نياز داخلي كشور به كشورهاي عربي و اروپايي و حاشيه خليج فارس صادر شده است.

كرمي، با اشاره به صادرات 40 درصدي گز بلداجي به خارج از كشور گفت:‌ گزسازان بلداجي با توليد با كيفيت، مرغوب و بهره مندي از گز انگبين و عسل طبيعي در توليدات گز تاكنون نشان هاي كيفيت بين‌المللي و دو نشان برتر كيفيت كشورهاي آلمان و سوئيس را كسب كرده‌اند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، با اشاره به رشد دو برابري توليد گز در اين منطقه در آستانه سال نو افزود: روزانه 25 كيلو گز در كارگاه‌هاي اين شهر توليد مي‌شود.

 وي، با بيان اينكه 75كارگاه بزرگ توليد گز در اين شهر فعال است افزود: اين تعداد كارگاه زمينه اشتغال افزون بر دو هزار نفر را به طور مستقيم فراهم كرده است.

كرمي، افزايش كيفيت گز توليدي، رونق اشتغال، كاهش نرخ بيكاري، توسعه صنعتي توليد گز، افزايش رقابت در بازارهاي داخلي و خارجي و توسعه همه‌جانبه از مزاياي فراهم سازي بسترهاي لازم در اين مسير است.
سالانه يك سوم گز ايران در بلداجي پايتخت گز كشور توليد و روانه بازار مي‌شود.
گز، نام يكي از شيريني‌هاي معروفي است كه از تركيب چند ماده از جمله انگبين، سفيده تخم مرغ و مغز پسته يا بادام ، ساخته مي‌شود، بلداجي به عنوان پايتخت گز ايران در 35 كيلومتري شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري واقع شده است.

شهر بلداجی، از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، و در 35 كیلومتری شهر شهرکرد؛ مركز این استان قرار دارد که مركز تولید گز در کشور و یا به اصطلاح « پایتخت گز ایران » محسوب می شود و کمتر مسافر و گردشگری است که از سوغات « گز » این شهر، چشم پوشی کند. /س

برچسب ها: تولید ، گز ، عید ، بلداجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.