چهارمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنرکرمان از امروز در حال برگزاریست .

دکتر امیری خراسانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در کرمان با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیر خانه کنگره ، گفت: پس از اعلام فراخوان، 249 مقاله به دبیر خانه دائمی کنگره ارسال گردید که از این تعداد 30 مقاله در کنگره قرائت می‌شود و 70 مقاله نیز در کتاب"نامه پایداری4"به چاپ خواهد رسید.

دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری اضافه کرد: 34 عضو هیات علمی دانشگاه از سراسر کشور مقالات رسیده را داوری کرده اند .

امیری خراسانی با اشاره به دستاوردهای سه کنگره پیشین خاطر نشان کرد: اولین کنگره در اسفند 84 ، دومین کنگره در اسفند 87 و سومین کنگره نیز در سال 89 برگزار که منجر به چاپ سه عنوان کتاب"نامه پایداری"گردید.

وی افزود: ازدیگر دستاوردهای این رخداد فرهنگی می‌توان به راه اندازی کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری برای اولین باردر سطح کشور در دانشگاه شهید باهنر اشاره کرد که امروز این رشته در ده دانشگاه دیگر نیز دایر می‌باشد.

دبیر علمی جشنواره تصریح کرد: امروز هم بسیاری از دانشگاه‌ها مشتاق راه اندازی کرسی ادبیات پایداری شده‌اند که بیانگر اهمیت و جایگاه آن است.

وی انتشار نشریه"پایداری"در دانشگاه شهید باهنر را از دیگر دستاوردهای این رخداد فرهنگی برشمرد و افزود: این کار در سطح کشور منحصر به فرد است.

در این کنگره همچنین از آلبوم موسیقی دفاع مقدس با نام سرزمین مهربانی ها رو نمایی شد .

خواننده این آلبوم آقای مجید حسین خانی ، شعر آقای حامد حسین خانی که هر دو کرمانی هستند و آهنگساز آقای پیروز ارجمند با همکاری ارکستر ملی ایران اجرا شده است .

در این آلبوم هفت ترانه با مضامین متفاوت به بیان ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار می پردازد.

برپایی نمایشگاه سفر سرخ از آقای شهریار رضایی از برنامه های جنبی کنگره بود که 23 اثر حجمی در رابطه با مقاومت و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده بود .

چهارمین کنگره ادبیات پایداری با همت دانشگاه شهید باهنرکرمان ، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان و انجمن ادبی دفاع مقدس به مدت 2 روز برگزار می شود ./س

برچسب ها: برگزاری ، کنگره ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.