دبيركل جامعه مهندسين حمل و نقل و ترافيك ايران گفت: در گذشته انسان هرگز محور برنامه‌ريزي‌هاي ترافيكي مدیران شهري نبوده كه این بزرگ­ترین خیانت به شهر و شهروندان بود.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر مهدي رياضي کرمانی گفت: اين مديران با سياست‌هاي تك بُعدي خود تهران را به یک پاركينگ تبديل كردند كه نتيجه آن ترافيك ديوانه كننده و هواي آلوده­ای است كه يك عده را عصبي كرده و عده‌اي را به هلاكت رسانده و هيچ شهروندي از آثار و عوارض منفي آن مصون نيست. 
وي با اشاره به اين كه در حالي كه دنيا به سمت حمل و نقل انسان محور و پایدار پيش مي­رفت، مديران شهري ما در گذشته بر روي سياست‌هاي خودرو محور تمركز كرده بودند، اعلام كرد: كسي به اين موضوع توجه نداشت كه از معابر شهري سهمي را به عابران پياده اختصاص داده و با توجه به وضعيت ترافيك و آلودگي هوا انسان را مورد توجه قرار دهد.
دكتر رياضي کرمانی در پايان با اعلام اين كه  تعامل و هم­انديشي متخصصان و مسئولان حوزه حمل و نقل و ترافيك مي‌تواند به تصميم­سازي‌هاي علمي­تر و تدابير و تمهیدات موثرتر منجر شود، خاطرنشان كرد: اساتيد و كارشناسان اين حوزه به حركت به سمت و سوي حمل و نقل انسان محور و بر نامه‌ريزي‌هاي ترافيكي حول محور انسان تأكيد دارند./ف
برچسب ها: شهروند ، آلودگی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار