معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : برای نوسازی بافت اطراف حرم رضوی ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مشهد ، مجید کیان‌پور در جلسه ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت :یکی از نکات مثبت در تسریع روند اجرای این طرح به تصویب رسیدن تمامی مسائل فنی و اجرایی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در شورای عالی معماری و شهرسازی‌ است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه در مسیر توسعه و اتمام طرح نوسازی و بهسازی بافت اطراف حریم رضوی باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اثربخش در توسعه و تسریع این طرح پای کار آمدن بخش خصوصی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: این طرح تا پایان نیازمند 80 هزار میلیارد ریال بوده که در صورت تامین آن تا سال 97 که چشم‌انداز آن است به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 52 درصدی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) یادآور شد: 48 درصد دیگر تا اتمام این طرح مانده که برای اتمام و بهره‌برداری آن تا سال 97 نیازمند تمهیدات ویژه در بخش‌های اعتباری و برطرف ساختن دیگر موانع هستیم.

کیان‌پور تاکید کرد: در ‌ارتباط‌ با نوسازی و بهسازی اطراف حرم، مشارکت جدی اراده کل میراث فرهنگی را می‌طلبیم چرا که یکی از عوامل رفع موانع و توسعه طرح، مشارکت اداره کل میراث فرهنگی است/س 

 

 

برچسب ها: بازسازی ، حرم ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.