عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در مورد فعالیت هسته‌ای ایران از حیث دو پارامتر اصلی فنی و حقوقی ایهامی وجود ندارد، تصریح کرد: آژانس نباید اعتبار حرفه‌ای و تخصصی خود را هزینه رویکردهای سیاسی برخی از کشورها کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، هادی شوشتری درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: هر گونه اقدامی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی و در چارچوب معاهدات NPTبوده و تهران به تکالیفی که این معاهده برای کشورهای عضو، احصا و شمارش می‌کند، ملتزم و متعهد است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس از تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران اطلاع دارد، افزود: ایران بهره‌گیری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را بر اساس ماده ۴ مفاد مندرج در NPTحق قانونی خود می‌داند و از سایر کشورها نیز انتظار دارد که این حق را به رسمیت بشناسد.

وی با اشاره به گزارش آمانو درباره فعالیت‌ هسته‌ای ایران گفت: در مورد فعالیت هسته‌ای ایران از حیث دو پارامتر اصلی فنی و حقوقی ابهامی وجود ندارد و این رویکرد برخی از کشورهای مذاکره کننده و مخصوصا امریکاست که نمی‌خواهند موضوع حل و فصل شود و در ارزیابی فعل و انفعالات هسته‌ای جمهوری اسلامی ابهام‌آفرینی می‌کنند.

شوشتری با بیان اینکه چنین گزارش‌هایی استقلال آژانس به عنوان یک نهاد مستقل فنی و تخصصی را زیر سوال می‌برد، ادامه داد: این موضوع بارها از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شده و حتی بسیاری از کشورها نیز به این رویه معترض هستند که آژانس نباید اعتبار حرفه‌ای و تخصصی خود را هزینه رویکردهای سیاسی برخی از کشورها کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران خواستار آن است که اعتبار تخصصی و حرفه‌ای آژانس همچنان دارای و جاهت باشد تا کشورها بتوانند به آن اعتماد کنند./س

برچسب ها: سیاسی ، کاری ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.