معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از اجرای طرح ادامه درمان معتادین پس از آزادی از زندان برای 12 هزار نفر در 10 استان كشور خبر داد.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان بابك دین‌پرست' در سمنان گفت: این طرح از هفته آینده در كشور آغاز می شود و هدف از اجرای آن جلوگیری از ناتمام ماندن درمان با متادون معتادین آزادشده از زندان‌ها است.

وی از بازنگری سند جامع پیشگیری از اعتیاد كشور خبر داد و اظهار داشت: این سند دو مشكل اساسی لحاظ نشدن دقیق وظایف دستگاه‌های اجرایی و اتكای اعتباری اجرای سند به ستاد مبارزه با موادمخدر كشور دارد كه در حال بازنگری در این سند هستیم.

وی خاطرنشان كرد: 80 درصد بودجه اجرای سندجامع پیشگیری اولیه از اعتیاد باید از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری و 20 درصد از آن باید توسط ستاد مبارزه با موادمخدر كشور تامین شود و همچنین استانداران موظف هستند 10 درصد اعتبار فرهنگی استان‌ها را به برنامه‌های این سند اختصاص دهند.

دین‌پرست اضافه كرد: در سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد كه از سال گذشته اجرای آن آغاز شده است، تا پایان سال 94 باید 40 درصد از جمعیت 15 تا 64 سال كشور تحت آموزش های پیشگیری اولیه از اعتیاد قرار بگیرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.