11 هزار ميليارد تومان براي تامين کالاهاي اساسي در بودجه سال 92 در نظر گرفته شده که 6 هزار ميليارد تومان آن از محل يارانه نان و کالاهاي اساسي است.

به گزارش خبرنگار سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،ممبيني معاون بودجه‌اي معاون برنامه‌ريزي معاونت راهبردي رياست جمهوري در جمع خبرنگاران گفت: اين رقم نسبت به سال گذشته رشد بيش از دو برابر را به خود اختصاص داده است. يعني رقم 5 هزار ميليارد تومان را که در لايحه بودجه سال 91 قيد شده امسال با اضافه کردن 6 هزار ميليارد تومان مربوط به يارانه نان و کالاهاي اساسي اين رقم را براي سال 1392 11 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته‌ايم.
ممبيني گفت: مهمترين ويژگي بودجه سال 92 توجه ويژه به توليد و اشتغال و روان سازي احکام در رابطه با تامين اعتبارات خاص از سوي دولت براي رونق توليد و اشتغال است.
وي در خصوص بررسي عملکرد دستگاه‌ها و رفع مشکلات اظهار داشت: اگر يک گروه خبره به مدت دو سال بطور مثال عملکرد بانک مرکزي را بررسي کند يعني نکات قوت و ضعف آن را پيدا و ببيند چه موضوعاتي مربوط به بانک مرکزي است به طور حتم شرايط بانکي کشور و مشکلات بازار ارز که در سال 91 شدت گرفت به اين وضع نمي‌رسيد.
وي تصريح کرد: در اين رابطه بررسيهاي مورد نياز لازم است که اگر اين کار انجام شود و کارکرد بانک مرکزي در داخل و خارج بررسي شود به طور حتم اين موضوع نقش مهمي در کاهش مشکلات نظام بانکي دارد.
وي در خصوص تامين نيازهاي ارزي کشور گفت: در رابطه با ارز بخشي از آن ناشي از فروش نفت و ميعانات نفتي است که 44 درصد منابع ارزي پيش بيني شده از محل فروش نفت است.
وي تصريح کرد: بر اين اساس کارگروه‌اي را متشکل از اعضاي اقتصادي تشکيل داديم که متناسب با شرايط اقتصادي اقدامات لازم را براي تامين ارز مورد نياز کشور به ويژه تامين منايع مالي کالاهاي اساسي انجام دهند./ک
برچسب ها: دستگاه ، کار ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار