عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایرانی گفت: در قیمت گذاری داروها مبالغی به عنوان R8D و دیگر روشهای ارتقا کیفیت صرف می شود.

دکتر شهاب الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن دارو سازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید مسائل تجاری در مورد داروها و تبلیغات آن‌ها همواره مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم همپای سازندگان دارویی بزرگ دنیا در بحث مارکتینگ و تحقیقات علمی اقدام نمائیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اغلب بیماران و پزشکان تمایل بیشتری به مصرف و تجویز داروهای خارجی دارند گفت: بسیاری از پزشکان این گونه تصور می کنند که تمامی داروهای خارجی موجود در بازار داخل محصول کارخانجات بسیار معتبر دنیاست که این موضوع در بسیاری از اقلام دارویی وارداتی صحت ندارد.

وی تاکید کرد: در مورد مصرف دارو به جای نگاه به تبلیغات و ظواهر باید به مستندات علمی که توسط مراکز تحقیقاتی ارائه می شود توجه کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از داروهای تولیدی داخل در مقایسه با مشابه خارجی خود شرایط نسبتا برابری دارند خاطر نشان ساخت: نوع تصورات یک طبیب در تجویز یک برند خاص ناخودآگاه در اثر بخشی دارو تاثیرگذار بوده، به همین دلیل هنگامی که قرار است به شکل علمی مطالعه ای در خصوص داروها انجام دهیم نباید عوامل تیم اجرایی و بیماران برند مصرفی مطلع باشند./ع2
برچسب ها: دارو ، پزشک ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار