وجود تنش، درگیری، فقر و ناامنی باعث شده است تا فعالان حقوقی کشورهای آفریقایی چشم امید به تاثیرپذیری آفریقا از انقلاب های عربی-اسلامی خاورمیانه ببندند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از الیوم السابع ؛ مجله اکونومیست نوشت فعالان سیاسی در اغلب کشورهای آفریقایی امیدوارند که روزی آفریقا نیز از بیداری اسلامی خاورمیانه تاثیر پذیرد و انقلابی را در درون خود آغاز نماید.  

مجله انگلیسی در گزارشی که آن را بر روی پایگاه الکترونیکی خود منتشر کرد با اشاره به برخی از تنش هایی که امروز در کشورهای آفریقایی از جمله نیجریه، مالی، کنگو، الجزایر و سودان شاهد هستیم نوشت: فقر، ناامنی و درگیری در این کشورها روز به روز افزایش می یابد.

 اکونومیست با اشاره به نیجریه نوشت: در این کشور گروه های بوکوحرام سالانه صدها تن از نیجری های بی گناه را به کشتن می دهند، علاوه بر آن گروه زیادی از ساکنان در درگیری های میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی جان خود را از دست می دهند.

در مالی نیز گروه های افراطی از هرج و مرج موجود در کشور استفاده کرده و سال گذشته با استفاده از آتش و اسلحه بر شمال کشور مسلط شدند. فقر موجود در کشورهای آفریقایی نتیجه کاهش مواد طبیعی نیست بلکه این کشورها دارای ثروت های فراوانی هستند که تمام نیازهای آن ها را برطرف کند، به عنوان نمونه کشور کنگو پر از طلا و کشور چاد دارای مواد معدنی و نفتی فراوان است اما مساله این است که دارایی ها به دست نیازمندان نمی رسد و گرسنگی و بی خانمانی سالانه جان صدها هزار تن را می گیرد. فعالان حقوقی امیدوارند که روزی تمام این مسایل و رنج ها دست در دست هم دهند و انقلاب آفریقایی بزرگی در آن آغاز نمایند.



                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار