مصلحی در همایش دستگاه‌های نظارتی:

گفتمان رهبری باید شعار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد

وزیر اطلاعات با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: گفتمان رهبری باید به عنوان شعار دستگاه‌های نظارتی در کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حيد مصلحي در دومین همایش شوراهای دستگاه‌های نظارتی با اشاره به عملکرد این شوراها در کشور اظهار داشت: برای موفقیت در مباحث نظارتی مدیران و مسئولان باید همراهی لازم را با ما با توجه به مسائل مختلف کشور و تهدید‌ها و طراحی‌هایی که دشمن در عرصه تحریم‌ها برای ما دارد همراهی لازم را باید با ما داشته باشند.

وی افزود: مسئله تحریم که امروزه از سوی دشمن علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌شود تفاوت‌های ماهوی و جدی با گذشته دارد از جمله اینکه در گذشته شورای امنیت بعد از به نتیجه رسیدن مصوبه‌ای در این خصوص دولت‌ها را مورد تحریم قرار می‌دادند، اما امروزه با حضور گسترده خود و با توجه به سرویس‌های اطلاعاتی به سراغ افراد می‌روند.

وزیر اطلاعات با ذکر مثالی در این زمینه تصریح کرد: امروز با بهانه تحريم افرادی را که برای تبادلات به بانک‌هاي خارج از کشور می‌فرستیم را مورد پیگیری قرار می‌دهند و از این طریق فشار تحریم‌ها را زیاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره رویکردهای شورای نظارتی گفت: با توجه به حجم بالای توسعه در کشور باید بتوانیم دور زدن تحریم‌ها را مورد توجه قرار داده و مسئولان در این زمینه با چالش روبرو نشوند و با موفقیت مسیر مورد نظر را به پیش ببرند و همچنین در بحث تحریم‌ها تدابیری اندیشیده شده که با هدایت رهنمود‌های رهبری اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید رویکرد پیشگیرانه را مورد توجه و تقدم قرارداد خاطرنشان کرد: متأسفانه در این بخش هنوز نتوانسته‌ایم با موفقیت لازم عمل کنیم؛ شورای دستگاه‌های نظارتی باید با تدابیری کنترل‌های لازم را انجام و هزینه‌های مربوطه را کم کنند.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی در کشور گفت: نکته مهم در این مسئله این است که یک جامعه چقدر پذیرش این مسئله را دارد که این گونه مقولات در آن اتفاق بیافتد ما باید تلاشمان براین باشد که با برنامه‌ریزی‌های خاص و مدون رویکرد پیشگیرانه را در این مسئله مقدم بدانیم، ولی هنوز برای رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.

وزیر اطلاعات بیان داشت: مسئله‌ دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بحث سلامت اداری در کشور است و اینکه چه مقدار توانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

وزیر اطلاعاتبا اشاره به بیانیه 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبری در جمع مردم آذربایجان شرقی بر مقوله فساد باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم که تمامی قوا برای اجرایی کردن این بیانیه چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی افزود: با توجه به بحران‌های ارزی که در این چند وقت اخیر رخ داده، باید بتوانيم این مسئله را با تدابیر لازم و حمایت‌های قوه قضاییه با موفقیت پشت سر بگذاريم؛ ولی هنوز در این مقوله دچار مشکلیم و نتوانسته‌ایم به راه حل مناسب برسیم.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: استفاده از بیانیه 8 ماده‌ای رهبری می‌تواند ما در راهکارهای قانونی و تحقق سلامت اداری کشور یاری رساند.

وزیر اطلاعات با بيان اينکه وزارت اطلاعات در بحث بحران‌های ارزی کشور توانسته سامانه کنترل مورد نیاز را بوجود آورد، بيان داشت: پرتال ارزی که در بانک مرکزی به وجود آمده است می‌تواند امکان بروز مفاسد را از بین ببرد و از این طریق می‌توان از تخلفات مربوط به جعل ثبت سفارش پیشگیری و با آن برخورد کرد.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به اينکه در تخلفات مربوط به دریافت ارز و عدم ورود کالا به کشور  نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد، اظهارداشت: معمولا متخلفان اسناد مختلف را جعل می‌کنند و در ازای دریافت ارز هیچ کالایی را به کشور وارد نمی‌کنند.

وی همچنين تاکيد کرد: مقابله با این مسئله از 15 اسفند آغاز می‌شود تا به نوعی بتوانیم این مشکل را هم حل کنیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: يکي ديگر از مسائلي که با آن مواجهيم این است که  صادرکنندگان ارزی که از صادرات بدست می‌آيد را وارد کشور نمی‌کنند و این درحالی است که این مقدار ارز به عنوان جایگزینی برای نفت به حساب می‌آید و اين امر یک جنایت در حق مردم است.

حجت‌الاسلام مصلحی از دیگر اقدامات زیرساختی شورای نظارتی از سوی وزارت اطلاعات را اینگونه عنوان کرد و گفت: تخلف در سامانه تبادل الکترونیک مجوز واردات کشور، از رایج ترین تخلفات ممکن است و یکی از وظایف 20 سازمانی که در این زمینه فعاليت‌مي‌کنند، صدور مجوز و تأیید استانداردها است، اما با توجه به اینکه ارتباط سیستمی بین دستگاه‌ها، گمرک، و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست در اين مقوله مهم جعل گسترده‌ای رخ می‌دهد و ما توانسته‌ایم تا پایان امسال به نتایج مطلوبی در این سامانه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال 92 گفت: استفاده از گفتمان رهبری به عنوان شعار دستگاه‌های نظارتی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به موفقیت دولت نهم و دهم در اجراي گفتمان رهبری خاطرنشان کرد: گفتمان رهبری نباید به خاطر ندانم‌کاری و سوء‌استفاده برخی افراد زیر سوال برود. 

وزیر اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: حمایت‌های مالی که از سوی گروه‌های داخلی و خارجی از جریان فتنه صورت می‌گیرد باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم برای انتخابات بعدی سلامت لازم را بخصوص در انتخابات شوراها بدست آوریم و با دستگاه‌های خاصی که قصد سوء‌استفاده در این زمینه دارند مقابله کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزارت ، اطلاعات ، گفتمان ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار