مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های گوناگون دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان را با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه، مشارکت گسترده شهروندان در امور فرهنگ برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، تقدیر از کتابداران شهر و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه، اهدای جوایز مسابقات کتابخوانی و اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری از دیگر محورهای برپایی نمایشگاه‌ است. 

این نمایشگاه با هدف آشنایی مراجعه‌کنندگان با مفاهیمی مانند نقش هنر و ادبیات در توسعه کتابخوانی و شیوه‌های قصه‌گویی برای کودکان مجموعه کارگاه‌هایی با حضور استادان و کارشناسان برگزار می‌شود. 

یکشنبه (13 اسفند) کارگاه آموزشی «تشویق کودکان به استفاده از کتابخانه» و «نقش هنر و ادبیات در توسعه کتابخوانی» به همراه رونمایی از کتاب «نه تنبیه – نه تشویق» نوشته «الفی کهن» با ترجمه اکرم کرمی ویژه مقطع دبیرستان تشکیل خواهند شد. 

رونمایی از کتاب «پرسش‌های نخستین» اثر حسین شیخ الاسلامی، مهدی یوسفی و نادر شهریوری ویژه مقطع راهنمایی و دبیرستان به همراه برنامه «قصه‌گویی برای کودکان» و «کارگاه آموزشی نقش هنر و ادبیات در توسعه کتابخوانی» از برنامه‌های سومین روز نمایشگاه یاد یار مهربان‌ است. 

سه‌شنبه(15 اسفند ماه) مخاطبان نمایشگاه می‌توانند در کارگاه آموزشی «آشنایی با مقدمات کتابداری در ساماندهی کتابخانه‌های مدارس» حضور یابند. رونمایی از کتاب «مجموعه نگاهی به آسمان» اثر «آندرو سالوی» با ترجمه مجید عمیق(ویژه مقطع راهنمایی) و برپایی کارگاه آموزشی «آشنایی با مقدمات کتابداری در ساماندهی کتابخانه‌های مدارس» از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌آیند. 

کارگاه آموزشی «شیوه‌های تشویق کودکان به استفاده کتابخانه»، کارگاه آموزشی «آشنایی با سلایق مطالعاتی گروه‌های دانش‌آموزی و معرفی کتاب‌های مفید آن گروه» و رونمایی از کتاب «فرهنگ فارسی بچه‌های امروز» تالیف مهدی ضرغامین و مهناز عسگری (ویژه مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان) از برنامه‌های پنجمین روز نمایشگاه محسوب می‌شوند. 

پنجشنبه(17 اسفند ماه) نمایشگاه یاد یار مهربان میزبان برنامه «قصه‌گویی برای کودکان»، رونمایی از کتاب «فرهنگ فارسی کودک» اثر مهناز عسگری(ویژه مقطع ابتدایی) و کارگاه آموزشی «آشنایی با سلائق مطالعاتی گروه‌های دانش‌آموزی و معرفی کتاب‌های مفید آن گروه» است. 

«نمایشگاه یاد یار مهربان» از 12 تا 18 اسفند در «باغ کتاب تهران» برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از نشانی این نمایشگاه و سایر اطلاعات تکمیلی به پایگاه اطلاع‌رسانی http://yym.ir مراجعه کنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار