مجموعه آثار نفيس ايراني در نمايشگاه هنرهاي اسلامي در موزه پوشکين مسکو با استقبال بازديدکنندگان روسي مواجه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در اين نمايشگاه  مجموعه اي از آثار نفيس 20 کشور اسلامي از قرن 9 تا 19 ميلادي در ديد عموم قرار گرفته که بخش آثار ايران از جذاب ترين بخش هاي نمايشگاه است .
به گفته مسئول برگزاري اين نمايشگاه ، براي مقدمات برپايي نمايشگاه دو سال زمان صرف شده و اين مجموعه نفيس در شش سالن موزه قرار گرفته است. 
« گالينا لاسيکووا» افزود: نمايشگاه از سه بخش تشکيل شده که شامل دوره هاي ظهور اسلام تا حمله مغول، دوره چنگيز خان و دوره پس از مغول است .
در بخش اول نمايشگاه آثار هنري از جمهوري اسلامي ايران، عراق، سوريه، کشورهاي آسياي مرکزي و آسياي صغير (ترکيه) و شمال آفريقا قرار گرفته است.
مجموعه نفيس ايراني از جالب ترين بخش نمايشگاه مي باشد که در آن جام هايي با نقش انسان و حيوانات، تذهيب ،خوشنويسي و تابلوهاي مينياتور و فرش هاي دست باف در معرض علاقمندان  قرار گرفته است.
بخش دوم نمايشگاه شامل شاهکارهاي هنري در دوره امپراطوري مغول مي باشد که محدوده وسيعي از قلمرو کنوني چين تا اروپاي شرقي را در برگرفته است.
لباس هاي ابريشمي زنان مغولي، کمربندها و زيورآلات زنانه و کلاههاي ويژه دوره مغولي از آثار ديگر اين بخش است .
در بخش سوم نمايشگاه آثار هنري استادان اسلامي و اشياي ويژه کاخ هاي صفويان، عثماني ها ،ن وادگان تيمور لنگ و ديگر پادشاهان و خوانين اسلامي و نيز پارچه هاي نفيس و آثار مينياتوري در معرض نمايش قرار گرفته است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.