امام جمعه رودهن گفت: پیشرفت های اخیر ایران، اقتدار و توانمندی این کشور و نیز ریاست ایران بر جنبش غیر متعهدها موجب شد در مذاکرات اخیر قدرت ایران نشان داده شود و مسیر مذاکرات تغییر یابد.

حجت الاسلام و المسلمین "حسین توسلی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی اصلی این کار خداپسندانه است تا کمک های مردم خیر را در آستانه سال جدید جمع آوری کند و در اختیار نیازمندان قرار دهد که این اقدام ارزشمند در پیشگاه پروردگار جایگاه ارزشمندی دارد.

وی در ادامه به مذاکرات اخیر ایران با ۱+5 در خصوص انرژی هسته ایی که در قزاقستان برگزار شد، اشاره و بیان کرد: روايت معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی از مذاكرات قزاقستان نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران با منطق، ابتکار و اقتدار روند مذاکرات با آژانس را به گونه ای هدایت کرد که حقوق هسته ای ما در عمل تثبیت شود.

امام جمعه رودهن گفت: در این دوره از مذاکرات که در آلماتی قزاقستان برگزار شد، آنها با اذعان به حقوق هسته ای ایران، ‌منطق کشورمان را قبول و پذیرفتند که ایران اورانیوم خود را تا 20 درصد غنی سازی کرده و نیاز کشور را تامین کند.

توسلی با بیان اینکه فشارهای همه جانبه غرب، ایران را در پیشرفت هسته ای متوقف نکرد و طرف مقابل نیز به این نتیجه رسید که رویکرد همکاری تنها راه مذاکرات است، خاطرنشان کرد: طرف مقابل تاکنون هر پیشنهادی ارائه می کرد پیشنهادی کلی بود و در آن درخواست هایی مبنی بر توقف غنی سازی و اجرای قطعنامه های شورای امنیت مطرح می شد اما در آلماتی با صرف نظر کردن از کلیات، وارد جزئیات شدند و چراغ سبزی برای غنی سازی اورانیوم در ایران نشان دادند.

امام جمعه رودهن ادامه داد: ایران در حال حاضر بین 250 تا 280 اورانیوم غنی نشده دارد که اگر بتواند این مهم را تا 300 کیلو برساند از توانمندی خواصی برخوردار خواهد شد و باری دیگر اقتدار و توانمندی خود را نشان خواهد داد.

این مقام مسوول با بیان اینکه حضور با شور و نشاط مردم با وجود مشکلات اقتصادی در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب تعجب غرب شده است، افزود: گرچه رژیم صهیونیستی تلاش می کند مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد و از سوی دیگر به اهداف خود دست یابد ولی گروه ۱+۵ باید هوشیار باشد تا در دام این رژیم گرفتار نشود.

وی افزود: مذاکرات آلماتی می تواند نویدی برای بهبود شرایط در مذاکرات و رسیدن به توافق میان دوطرف باشد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.