اصفهان/

اولین شعبه هوا و فضای كشور در کاشان گشایش یافت

اولین شعبه هوا و فضای كشور به صورت رسمی طی مراسمی با حضور عضو انجمن هوا و فضای ایران در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، عضو هیات مدیره انجمن هوا و فضای ایران در این مراسم با تقدیر از تلاشها و پیگیری های دبير انجمن اولین شعبه هوا و فضای كشور در کاشان گفت: انتظار می رود با راه اندازی این شعبه گام موثری در در راستای اهداف والای انجمن برداشته شود.

محمد مهدی جعفری با اشاره به رتبه ممتازی انجمن هوا و فضای ایران افزود: این انجمن به لحاظ فعالیتهای متعددد علمی پژوهشی در راستای ماموریتها و خارج از ماموریت خود با سازمان های هم راستا و مرتبط، ارائه مشاوره در پروژه ها در ارتباط با محققان و استادان عضو انجمن به این رتبه دست یافته است.

دبير انجمن اولین شعبه هوا و فضای كشور در کاشان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر ظرفیت های بالقوه و توانمندی شهرستان كاشان در بحث نجوم، هوا و فضا، بویژه فعالیتهای علمی انجمن نجوم سپهركاشان و استقبال علاقه مندان در رده های مختلف سنی به علم نجوم افزود: با تلاشهای انجمن نجوم سپهركاشان موفق به تاسیس و گشایش رسمی اولین شعبه انجمن هوا و فضای ایران در این شهرستان شد.

فاطمه سعيدي پور، فعالیت رسمی و آغاز به کار اولین شعبه هوا و فضای كشور در کاشان را علاوه بر رونق فعالیت های علمی نجومی و طرح مباحث جذاب آن برای علاقه مندان دانست و گفت: ایجاد زمينه های آشنايي اساتيد، دانشجويان و دانش آموزان با فعاليت هاي حوزه هوافضا از دیگر مزایای راه اندازی این شعبه است.

وی در پایان تاسیس انجمن نجوم سپهرکاشان و آغاز فعالیت آن به عنوان تنها سازمان مردم نهاد در زمینه علم نجوم و فضا از سال 1381 را خاطرنشان کرد و گفت: این انجمن در حال حاضر دارای بیش از 200 عضو در رده های مختلف سنی و تحصیلی در حال فعالیت است که با راه اندازی اولین شعبه هوا و فضای کشور در کاشان می تواند حضور پررنگ تر و فعال تری در حوزه نجوم داشته باشد.

به گفته وی، انجمن نجوم سپهرکاشان ایران پس از ثبت استاني بعنوان اولين عضوحقوقي انجمن نجوم ايران در 29 تيرماه سال جاري نیز در انجمن نجوم ايران پذيرفته و در نهایت به عنوان اولين شعبه انجمن هوا و فضای ایران در سطح کشور به رسميت شناخته شد.

گفتنی است آیین گشایش اولین شعبه هوا و فضای كشور در کاشان به صورت رسمی با قرائت پيام رسمي دکتر طيبي رياست محترم انجمن هوافضاي ايران، سخنراني محمد مهدی جعفری عضو هیات مدیره انجمن هوا و فضای ایران با موضوع گذري بر دستاوردهاي هوافضايي ايران به ويژه در بخش ماهواره برها ، ارائه طرح پارک نجوم و فضاي ايران در کاشان توسط سرپرست تيم طراحي پارک مهندس بروجردي، معرفي انجمن نجوم سپهر کاشان و برنامه های آن برگزار شد.

برپایی نمایشگاه کتاب با موضوعات نجوم و آثار عکاسی مجید قهرودی برنده مدال طلا در بخش نجوم در نخستین جشنواره بین المللی عکس خیام از برنامه های جنبی این آیین بود./س

برچسب ها: اولین ، شعبه ، هوا و ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.