اصفهان؛

راه اندازی پارک نجوم در نیاسر کاشان

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت :نیاسر به دلیل سابقه کهن در زمینه نجوم و آسمان کم نظیر شب این منطقه در مقایسه به دیگر مناطق ایران مستعد احداث پارک نجوم است و می تواند برند نجوم ایران شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جواد ساداتی نژاد، در نخستین نشست کمیته ویژه پارک علمی نجوم ایران در دفتر نمایندگی وی گفت: باتوجه به اینکه گردشگری اولویت اساسی برای اشتغالزایی پایدار در منطقه کاشان و آران و بیدگل است راه اندازی پارک نجوم با کمک نخبگان و مسوولین شهرها و روستاهای گردشگر پذیر در نیاسر با برنامه ریزی و تدوین استراتژی بوم گردی و گردشگری این منطقه در آینده نه چندان دور شاهد تحول و رونق مضاعفی در این حوزه می شود.
وی، مزیت های رقابتی هر نقطه از ایران و برندسازی شهرها و روستاها جهت جذب گردشگر را تاکیدکرد وگفت: ایده پارک ملی نجوم ایران در نیاسر و نقش آن در رونق گردشگری منطقه گردشگری علمی را در سطوح داخلی و بین المللی در کنار صنعت گلاب گیری و صنعت توریسم این منطقه نهادینه می کند.
به گفته وی، این ظرفیت گردشگری علمی افق های روشنی را پیش روی نیاسر قرار داده می دهد که با همت مسوولین مرتبط، کارشناسان و فرهیختگان منطقه می توان در آینده ای نزدیک شاهد شروع این حرکت علمی، فرهنگی و اقتصادی بود.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، در ادامه لزوم مستندسازی فعالیت ها در مرکز استان جهت ثبت امور را خاطرنشان کرد و گفت:ضرورت تسریع در تدوین طرح جامع گردشگری نیاسر، آمادگی مسوولین شهر نیاسر جهت هرگونه همکاری در تاسیس پارک نجوم، فعالیت دائمی رصدخانه و پارک نجوم در طول سال بر خلاف گردشگری مقطعی و فصلی،لزوم اطلاع رسانی مناسب در سطح منطقه و کشور جهت جذب علاقه مندان نجوم و برنامه ریزی مدون جهت انجام تورهای علمی گردشگری از مقدمات اجرایی تاسیس این پارک علمی  است.
ساداتی نژاد،در پایان این نشست با جمع بندی مباحث پیگیری موارد مطرح شده و تسریع در انجام کاررا خواستارشد و با تعیین وظایف هر کدام از اعضای کارگروه مقررکرد تا در جلسه آینده نشست گزارش پیگیری های انجام گرفته تقدیم دبیر کارگروه شود.
شایان ذکر است نخستین نشست کمیته ویژه پارک علمی نجوم ایران با حضور بخشدار نیاسر، کارشناس رصدخانه دانشگاه کاشان، شورای شهر و شهردار نیاسر، نظرپور رئیس راه و شهرسازی کاشان، جاوری رئیس میراث فرهنگی کاشان و جمعی دیگر از اساتید و فعالین مربوطه با ارایه نظرات آنها در دفترنماینده برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.