با گذشت دو سال از انقلاب مصر اوضاع اقتصادي در اين کشور همچنان نابسامان است و هيچ بهبودي حاصل نشده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پي بي اس ؛ دو سال از پيروزي انقلاب و سرنگوني رژيم حسني مبارک در مصر مي گذرد اما اين کشور در معرض فروپاشي اقتصادي است. يک راننده تاکسي در قاهره گفت: هر روز مي گوئيم فردا اوضاع بهتر خواهد شد. اما اين فردا هنوز نيامده است. اين راننده تاکسي که از سقوط مبارک بسيار خوشحال بود اکنون ديگر از اوضاع خسته شده است. اعتراضات و درگيريها در مصر همچنان ادامه دارد و موجب شده تا صنعت گردشگري در اين کشور فلج شود. اين ناآرامي ها همچنين روند ساخت و ساز و پروژه هاي عمراني در قاهره را متوقف کرده است.

 ميزان بيکاري ، مخصوصا در بين جوانان بسيار بالا است. دولت مصر در ماه فوريه اعلام کرد که ميزان ذخاير ارزي اين کشور رو به اتمام است. مصر با کسري بودجه مواجه است و ارزش پولش نيز در مقابل دلار همچنان رو به کاهش است. اوري دادوش،تحليلگر مسائل اقتصادي  گفت:« مصر از نظر اقتصادي به شدت در تنگنا است.

 اقتصاد مصر زماني يکي از اقتصادهاي پويا در دنيا بود. بخشي از مشکلات اقتصادي مصر ناشي از ناآرامي هاي سياسي در اين کشور است. ميشل دان، از شوراي آتلانتيک گفت: سرمايه گذاران تمايلي ندارند که در جائيکه ناامني وجود دارد سرمايه گذاري کنند. فروشندگان کالا در بازار هم از شرايط ناراضي هستند. تنها اميدي که وجود دارد گرفتن وام چهار مميز هشت ميليارد دلاري از صندوق بين المللي پول براي انجام دادن اصلاحات اقتصادي در مصر است.  اما بيش از يک سال است که درباره اين وام طرفين در حال مذاکره هستند و هنوز هيچ قراردادي را امضا نکرده اند.

همچنين در اعتراضات مردمي ، معترضان مقر پليس در شهر نجده در استان پورت سعيد مصر را به آتش کشيدند.گروهي از جوانان پس از آنکه يک فروند خودروي پليس 5 معترض را زير کرد به پاسگاه شهر نجده حمله کردند و آن را به آتش کشيدند  و گروهي ديگر نيز به يک خودروي دولتي حمله کردند و پس از فرار سرنشينان، به خودرو آسيب رساندند. در پي حمله برخي از معترضان به پليس، يک فروند خودروي پليس به عمد 5 نفراز معترضان را زير کرد.


                         
برچسب ها: اقتصاد ، انقلاب ، اوضاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار