یکی از بیماری‌هایی که نیاز به خون مستمر دارد بیماری تالاسمی است که در کشور 25 درصد از خون های اهدایی به این بیماران اختصاص دارد.

دکتر حاجی‌بیگی مدیر کل روابط عمومی انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه 50 هزار واحد خون برای بیماران تالاسمی درخواست می‌شود گفت: بیماران مبتلا به تالاسمی از جمله بیمارانی هستند که نیاز دارند هر 2 هفته یکبار خون دریافت کنند بنابراین می توان گفت این گروه جزو دریافت‌کنندگان مستمر هستند بطوریکه 25 درصد از مجموع خون های اهدایی در کشور به این بیماران اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با افزایش بیمارستا‌ن ها و مراکز درمانی در کشور و خصوصا در تهران و مجهز شدن این مراکز انجام عمل های جراحی قلب باز در اکثر بیمارستان های تهران افزایش یافته، همچنین عملهای پیوند اعضا مثل پیوند کبد، کلیه و ریه در برخی بیمارستانهای تهران نیاز به خون و فرآورده‌های خونی را در کشور خصوصا در تهران گسترش داده است.

حاجی‌بیگی تصریح کرد: تمامی تولیدات انتقال خون از جمله گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما، پلاکت و کرایو به طور رایگان در اختیار مراکز درمانی درخواست کننده قرار داده می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی انتقال خون ایران همچنین با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات نوروز گفت: تمامی مراکز فعال خونگیری سازمان انتقال خون تهران در ایام نوروز نیز آماده خونگیری از داوطلبان و ارائه خدمت به بیماران نیازمند هستند./ع2
برچسب ها: خون ، تالاسمی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار