اولین گام برای پیشگیری از هر گونه آلودگی جوانان و دانشجویان در دانشگاه ها داشتن آگاهی و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ جلیل دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در اختتامیه همایش دانشگاه پاک که در سالن همایش های موسسه فرهنگی شاهد برگزار شد طی سخنرانی گفت: دانشگاه یک خانواده بزرگی است که در کشور ایران اگر قرار است تلاشی برای تربیت جوان در کشور صورت گیرد جایی که این تلاش ها را می توان متمرکز کرد جمع های دانشگاهی است.

وی افزود: هم اکنون 4 میلیون و پانصد دانشجو در دانشگاه های کشور مشغول تحصیل هستند و ما معتقدیم که در این دانشگاه ها باید روان و روح دانشگاهی پاک باشد چرا که سالم بودن جسم پیش زمینه سالم بودن روح است.

دارا تصریح کرد: در جامعه دانشگاهی گام اول برای این که دانشگاهی پاک و عاری از هر گونه آلودگی باشد داشتن آگاهی و بصیرت است.

وی اظهار داشت: ما از کانون های اجتماعی می خواهیم که در این زمینه ورود پیدا کنند البته این امر محقق نمی شود مگر این که یک سیاست هم جانبه در دانشگاه و خارج از مکان دانشگاه لحاظ شود چنانچه در داخل دانشگاه نیز مسئولین دانشگاهی به همراه اساتید باید در این زمینه ورود پیدا کنند

وی در ادامه به آیین نامه ارتقاء اشاره کرد و گفت: ما در آیین نامه ارتقاء اساتید را منوط به ارتقاء فرهنگی و نقش دانشگاهیان و تاثیر آن ها بر جامعه به دانشگاه داشته ایم چنانچه این فعالیت هم اکنون از درون دانشگاه ها شروع شده است.

دارا تصریح کرد: یکی از تهدیدات نرم دشمن، آلوده کردن فضای جوان و سالم کشور به دخانیات است که در همین رابطه کمیته ای در دانشگاه ها با عنوان کمیته دانشگاه خانه امن در همه دانشگاه ای کشور برای پیشگیری جوانان از این مواد فعالیت خود را آغاز کرده اند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار