کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به شکست آمریکا در عراق و افغانستان به عنوان بزرگترین شکست بزرگترین قدرت نظامی دنیا، تهدیدات آمریکا علیه ایران را تهدیدی علیه تمام منطقه عنوان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، "احمد المصری" ستون نویس روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، خروج نظامیان ایالات متحده از خاک عراق و استقرار آنها در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را مایه سرشکستگی کشورهای عربی منطقه توصیف کرد و گفت: باعث تاسف است که جبهه مقاومت منطقه به رویارویی با دشمن آمریکایی پرداخته و سعی در بیرون راندن این ابرقدرت استکباری از خاورمیانه دارد اما برخی کشورهای منطقه به پناهگاه و پایگاهی برای این دشمن استکباری تبدیل می‌شود.وی استقرار نظامیان آمریکایی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را یک تهدید نظامی برای همه کشورهای متحد و همسو با جبهه مقاومت توصیف کرد و افزود: آمریکا جزو آن دسته از کشورهایی است که استقرار نیروهای نظامی‌اش در یک کشور از شعله‌ور شدن آتش جنگ بعدی حکایت دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه، موضع ایالات متحده در قبال کشورهای همسو با جریان مقاومت در منطقه را موضعی خصمانه دانست و تاکید کرد: آنچه از ظواهر امر پیداست آمریکا به خروج از منطقه خاورمیانه تمایلی نشان نمی‌دهد و این مساله پیامدهای ناگواری را برای کشورهای این بخش از جهان به دنبال خواهد داشت.

المصری، استقرار نظامیان آمریکایی منطقه که فاصله اندکی با خاک عراق دارند را حاکی از آمادگی نظامیان آمریکایی برای بازگشت مجدد به عراق اعلام کرد و افزود: آمریکا در تلاش است تا از یک سو با همدستی سفارت این کشور در عراق و همکاری و همراهی مزدوران عراقی در نهان به ناامنی‌‌های کشور عراق دامن بزند و از سوی دیگر ناامنی در عراق را ناشی از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور عنوان کند و به این ترتیب مقدمات حضور مجدد خود در خاک عراق را فراهم سازد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار عراق از زمان حضور نظامیان آمریکایی دستخوش تغییر و تحول شده است تصریح کرد: تا زمانی که ملت عراق به حضور بیگانگان در کشور رضایت ندهد آمریکا هیچ‌گاه‌ قادر نخواهد بود با وادار ساختن دولتمردان عراقی برای تمدید حضور خود در خاک عراق چاره‌اندیشی کند؛ از اینرو بهتر است آمریکا این خیال خام و باطل را از سر خود خارج کند و حضور مجدد در عراق را برای همیشه به دست فراموشی بسپارد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه بزرگترین عملیات‌های تروریستی علیه ملت و دولت عراق در زمان حضور نظامیان آمریکایی در این کشور به وقوع پیوست خاطر نشان کرد: پس از خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق بود که امنیت نسبی بر این کشور حاکم شد؛ از اینرو ملت فهیم و همیشه در صحنه عراق به هیچ وجه به حضور مجدد نیروهای نظامی آمریکا رضایت نخواهد داد.

المصری، ادعای آمریکا برای تامین امنیت عراق را یک ادعای واهی و یک دروغ بزرگ عنوان کرد و گفت: آمریکا تنها در پی تامین امنیت 15هزار کارمند و جاسوس آمریکایی و حفاظت از این پایگاه است تا بتواند از خاک عراق بر تمامی وقایع منطقه نظارت و تسلط داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در مدت زمان حضور خود حتی قادر به دفاع از خود و نیروهای تحت امرشان در برابر حملات تروریستی نبودند به طرح این پرسش پرداخت که اکنون چگونه است که ادعا می‌کنند قصد برخورد با تروریست‌ها و تامین امنیت عراق را دارند؟

ستون نویس رونامه القدس العربی، استقرار نظامیان آمریکایی در عراق و سپس انتقال این نیروها به خارج عراق را همچنین اهرمی برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: شاید بتوان از حضور نیروهای آمریکایی در کشورهای همسایه با ایران به عنوان نوعی آمادگی برای حمله همه جانبه به این کشور نام برد؛ حمله‌ای که صهیونیست‌ها از آن استقبال کرده و رسانه‌های غربی در صدد دامن زدن به آن هستند.

المصری از سوی دیگر دور کردن نظامیان آمریکایی از عراق و استقرار آنها در خاک کویت را در راستای حفظ امنیت این نظامیان در هنگام درگیری احتمالی با ایران دانست و اظهار داشت: می‌توان احتمال داد که آمریکا نیروهایش را از عراق خارج ساخته است تا آنان را از تیررس ایران و تجهیزات نظامی این کشور دور سازد و به این شکل امنیت آنها را ارتقا ببخشد.

وی احتمال وقوع هر گونه درگیری مسلحانه بین  ایران و غرب را قابل پیش‌بینی عنوان کرد و افزود: واشنگتن به خوبی می‌داند که نیروهایش در هر کجای خاورمیانه یا هر جای دیگری که حضور داشته باشند از تیررس جمهوری اسلامی در امان نبوده و در صورت نبرد قادر نخواهند بود در برابر توان نظامی کشور ایران دوام بیاورند.

کارشناس مسائل خاورمیانه، موضع‌گیری صریح آمریکا در قبال ایران را تهدیدی برای همه منطقه برشمرد و تصریح کرد: استقرار نیروها و پایگاه‌های نظامی آمریکایی در کشورهای مزدور منطقه حکایت از آن دارد که آمریکا به دنبال دستیابی به اهداف پلیدی است که برای رسیدن به آنها تدارکاتی را پیش‌بینی کرده و آمادگی‌های لازم را در نیروهای نظامی و غیرنظامی خود ایجاد کرده است.

المصری، احتمال حمله مسلحانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را احتمال قابل تصوری عنوان کرد و گفت: هر چند که قدرت‌های استکباری قدرت نظامی ایران را انکار کرده و سعی در کوچک نمایی این توان بالای نظامی دارند اما هر دو می‌دانند که در صورت درگیری نظامی با ایران متحمل زیان‌های بسیاری شده و هیچ یک از اهداف و پایگاه‌های نظامی آمریکایی و صهیونیستی در منطقه از موشک‌های دوربرد ایران بی‌نصیب نخواهند ماند.

وی نادیده انگاشتن قدرت نظامی ایران از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی را نوعی فرافکنی دانست و تصریح کرد: در صورت وقوع درگیری مسلحانه بین ایران و قدرت‌های استکباری، معادلات جهان به یک‌باره تغییر کرده و ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکر این کشورها وارد خواهد شد.

کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه سخنان خود باقی ماندن 15هزار نیروی آمریکایی در لباس کارمند سفارت در خاک عراق را یک هدف پلید و از پیش طراحی شده عنوان کرد و گفت: آمریکا قطعا از پیش از حضور نظامی در عراق به ایجاد پایگاهی در این کشور اندیشیده و مقدمات لازم برای انجام برخی تحرکات منطقه‌ای را تدارک دیده است.

المصری با تاکید بر اینکه حضور پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای حاشیه خلیج فارس اتفاقی نبوده و بدون طرح و نقشه قبلی نیست خاطر نشان کرد: آنچه آمریکا به دنبال آن است ناشی از هراس از قدرت جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی این کشور از جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است.

وی استقرار چنین پایگاه‌هایی را حافظ امنیت و مصالح آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد و افزود: تعداد این پایگاه‌های نظامی و غیرنظامی در منطقه به هر تعداد که باشد ایران قادر است همه آنها را به یکباره و با توان نظامی و استراتژیک خود هدف قرار دهد؛ آمریکا و صهیونیست‌ها را از دستیابی به اهداف خود باز داشته و آنان را از حمله به ایران پشیمان سازد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.