تحليلگر صيونيست تاکيد کرد حسني مبارک برخلاف ادعاهاي ظاهري اش مخالف محاصره غزه نبود و در تشديد محاصره اين منطقه به اسرائيل کمک مي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربي ؛ جکي حوگي تحليلگر اسرائيلي مسائل خاورميانه در گفتگو با راديو ارتش اسرائيل گفت اسرائيليها به مبارک به چشم دوست نگاه مي کردند ولي آنها در اشتباه بودند چرا که صلح از نظر مبارک که ليبرال بود چندان تفاوتي با ديدگاه محمد مرسي رئيس جمهوري کنوني مصر ندارد.

اين تحليلگر مي افزايد صلح سرد با اسرائيل در دوره مبارک فوائدي برايش داشت ولي در مقابل نسلهاي مصري را از تربيت شدن با فرهنگ صلح و دوست داشتن همسايه منع کرد. به عقيده اين تحليلگر نکته بسيار غم انگيز اين است که مبارک هيچ کاري براي فلسطينيان نکرد و از آنها براي اتخاذ سياست صلح سرد با اسرائيل بهره برداري کرد. بنا به گفته اين تحليلگر برخي اوقات رژيم مبارک فلسطينيان را سرکوب مي کرد و برخلاف اعتقاد بسياري که مبارک را حامي مردم فلسطين قلمداد مي کردند وي سياست عدم سازش با اسرائيل را به خاطر خودش پيش مي برد.

 اين تحليلگر افزود با وجودي که مرسي اعلام کرد تمامي توافقنامه ها با رژيم قبل را محترم مي شمارد ولي بيان واژه اسرائيل برايش سخت است در حالي که مبارک حتي يکبار هم استفاده از اين واژه برايش سخت نبود ولي با همه اينها او حتي يکبار هم به اسرائيل سفر نکرد چرا که به عقيده او افکار عمومي مصر اجازه نمي داد که رئيس بزرگترين کشور عربي به قدس سفر کند ولي امروز مي دانيم که هدف وي از سفر نکردن به اسرائيل به خاطر باقي ماندن در قدرت بوده است.

 وي همچنين گفت اسحاق نافون پنجمين رئيس رژيم صهيونيستي نيز فاش کرد که انور سادات کمي قبل از ترورش به وي پيشنهاد کرده بود که مصر به منطقه نقب آبرساني کند و اين منطقه را به يک منطقه کشاورزي که فوايد زيادي براي اسرائيل داشته باشد تبديل کند. بنا به عقيده اين تحليلگر با وجودي که پيشنهاد سادات عملي نشد ولي اين پيشنهاد مبين اين است که وي واقعا در صدد صلح با اسرائيل بوده است. اين تحليلگر درباره محاصره غزه نيز گفت با وجودي که مبارک به تمامي جهان اعلام مي کرد که مخالف محاصره غزه است ولي عملا به اسرائيل در افزايش محاصره غزه کمک مي کرد.



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مصر ، غزه ، مخلوع ، دیکتاتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار