"حميد رسايي"، نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در "نطق" جديد خود در صحن علني مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي به دنبال نوشتن نامه بدون سلام ديگري به رهبري هستند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مهم‌ترين عناوين خبري مجلس در دي‌ماه سال 91 به شرح زير است:

تقاضاي کميسيون بهداشت به دولت براي ارائه بودجه منصفانه به وزارت بهداشت

عضو هيئت رئيسه کميسيون بهداشت و درمان گفت: اعضاي کميسيون بهداشت و درمان اميدوار هستند دولت بودجه‌اي عالمانه براي سال 92 براي وزارت بهداشت و درمان تعيين کند و کسري بودجه معوقه سال گذشته اين سازمان نيز برطرف شود.

فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها هرگز اجرايي نخواهد شد

حجت الاسلام روح الله بيگي‌ گفت: اگر دور دوم هدفمندي يارانه‌ها در کشور اجرا نشود قطعا اين اتفاق در هيچ مقطع ديگري رخ نخواهد داد.

حداد‌عادل مي‌تواند نامزد انتخاباتي فراكسيون اصولگرايان باشد

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس گفت: بحث نامزدي حداد‌عادل در فراكسيون اصولگرايان مطرح شده اما وي تاكنون اين امر را نه تاييد و نه تکذيب کرده است.

اصولگرايان براي اعلام برائت از جريان انحرافي نيازي به توصيه ديگران نداشته و ندارند

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: به محض اينکه اشخاصي که حتي در گذشته محترم بودند از مسير انقلاب منحرف شدند ما برائت خودمان را اعلام کرديم و تبری جستيم بنابراين نياز به توصيه ديگران نداشتيم و هم اکنون نيز نيازي به توصيه ديگران نيست.

ایران با عراق داراي میادین مشترک نفتی هستند اما پروژه مشترکي ندارند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران با عراق داراي میادین مشترک نفتی هستند اما پروژه‌اي مشترک ميان اين دو کشور وجود ندارد.

ايرانپور: تحقیق و تفحص از مسکن مهر به 26 امضا رسید

عضو کمیسیون کشاورزی از جمع‌آوری 26 امضا برای تحقیق و تفحص از وزارت راه با موضوع مسکن مهر خبر داد.

بررسي دلايل مرگ ستار بهشتي/خليليان و نجار پاسخگوي نمايندگان

نمایندگان مجلس در جلسات هفته آتی خود گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان، گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح دهیاری‌ها، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیئت‌های مدیره و مدیریت عامل و تقاضای دولت مبنی بر رسیدگی به لایحه یک فوریتی اصلاح قانون مالیات مستقیم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: رژيم آل خليفه بايد پاسخگوي كودكان زنداني خود باشد/ مورچه چيست که کله‌پاچه‌اش چه باشد

دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:بهتر است دولت بحرين درباره راهپيمايي‌هايي که هر روز در قسمت‌هاي مختلف بحرين برگزار مي‌شود پاسخ دهد، رژيم تروريست آل خليفه کودکان و زنان و مردان بي‌گناه را به جرم مخالفت با آنها دستگير مي‌کند؛ به چه جرمي کودکان خردسالي که امروز بايد در سر کلاس‌هاي درس باشند به وسيله آل خليفه زنداني شده‌اند.

رسايي: نطقم واقعيت‌هايي درباره مهدي هاشمي بود/ هيچ کجاي آن را توهين‌آميز نمي‌دانم

رسايي گفت: هيچ کجاي نطق را توهين‌آميز نمي‌دانم، نطق من صريح بوده و واقعيت‌هايي بود که در اين چند سال در مورد مهدي هاشمي مطرح بود و وقتي کنار هم جمع کرديم، طبيعي است که برخي‌ها تحمل شنيدن آن را نداشته باشند.

نمايندگان تازه‌وارد بهارستان با بودجه‌نويسي آشنا مي‌شوند

نمایندگان مجلس سه‌شنبه هفته جاری برای آشنایی با نحوه تدوین بودجه سنواتی جلسه غیر علنی غیر رسمی برگزار می‌کنند.

بياتيان: طرح ويژه حمايت از توليد ملي اين هفته در مجلس اعلام وصول مي‌شود

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به بررسي نهايي طرح ويژه حمايت از توليد‌ملي در جلسه عصر روز يکشنبه (3 دي‌ماه) اين کميسيون گفت: طرح ويژه حمايت از توليد ملي تا پايان هفته جاري تقديم هيئت رئيسه مجلس و اعلام وصول خواهد شد.

قاضی‌پور : احیاي دریاچه ارومیه فراتر از توان وزیر است/ رئیس‌جمهور شخصا اقدام کند

نماینده ارومیه در مجلس گفت: احیاي دریاچه ارومیه فراتر از حد و توان وزیر بوده و رئیس‌جمهور باید در اين مسئله شخصا وارد عمل شود.

کلیات طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان تصویب شد/ استخدام و معافیت محصول این طرح


 نمایندگان در جلسه علنی امروز ( یکشنبه سوم دیماه)  با تصویب کلیات طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان موافقت کردند .

این طرح با 149 رای موافق، 65 رای مخالف، 16 رای ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر به تصویب رسید.

یک فوریت این طرح نیز در جلسه علنی مورخ 8 مرداد ماه سال جاری به تصویب نمایندگان رسیده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس كه این طرح در کمیسیون متبوعش تصویب و به مجلس ارائه شده بود، گفت: این طرح به نوعی طرح مترقی قانون قبلی سرباز قهرمان است و باید قابل توجه قرار گیرد.

وی افزود: جانباز معلولی که سالها زحمت کشیده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا می برد باید یکی از فرزندان وی که عهده دار مسئولیت اوست از خدمت معاف شود و این چیز زیادی نیست.

وی تصریح کرد: قهرمان ورزشی داریم که در بازار فرش مشغول کار است و این برای جامعه ورزشی خوب نبوده و باعث سلب انگیزه سایر جوانان در این حوزه خواهد شد.

نقوی حسینی در مورد استخدام قهرمانان ورزشکار بدون برگزاری آزمون نیز گفت: با یک بخش نامه 10ها هزار نفر به خانواده دولت اضافه می شود بنابراین چنین چیزی امر غیر عادی به نظر نمی‌رسد.

سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس هشدار داد؛ بي‌توجهي به نخبگان علمي در طرح سرباز قهرمان

سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس گفت: در اين قانون فقط به بخشي از جوانان جامعه اشاره شده است در حالي که بخش‌هاي ديگري نظير نخبگان علمي و برگزيدگان مسابقات مذهبي نيز به دليل اهميت بالاي فعاليت‌شان بايد مورد توجه قرار گيرند.

سوداني: کسب افتخار ورزشکاران نوعي دفاع در عرصه بين المللي است

نايب رئيس کميسيون انرژي گفت: افرادي که نخبه علمي هستند با ورزشکاران در تناقض قرار ندارند به همين دليل بايد براي تمامي جوانان که براي ايران اسلامي افتخار کسب مي‌کنند قانوني مشترک وضع شود.

مطهري: طرح سرباز قهرمان مسئله سربازي را تخريب مي‌کند

نماينده مردم تهران در مخالفت با طرح سرباز قهرمان گفت: اين طرح مسئله سربازي را تخريب و تضعيف مي‌کند در صورتي که مي‌توان پاداش را به گونه ديگري براي نخبگان و قهرمانان در نظر گرفت.


لاهوتي: اين طرح پيامي مثبت براي قهرمانان کشورمان خواهد داشت

نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي در موافقت با طرح سرباز قهرمان گفت: اين پيامي مثبت براي قهرمانان کشورمان خواهد داشت چرا که هرگاه در مسابقات بين المللي پرچم ايران در کشورهاي جهان برافراشته مي‌شود، نشانه سرافرازي کل ملت است.

یحیی زاده فیروز آبادی ناظر مجلس در شورای مرکزی زکات شد

نمایندگان در جلسه علنی یکشنبه سوم دیماه  ناظر قوه مقننه در شورای مرکزی زکات را معرفی کردند.

براین اساس حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده فیروز آبادی با 117 رای از مجموع211 نماینده حاضر به عنوان ناظر مجلس در شورای مرکزی زکات انتخاب شد.

اصلاح قانون سرباز قهرمان تصویب شد/معافیت از خدمت سربازی و استخدام، پاداش این مصوبه به قهرمانان ورزشکار


نمایندگان در جلسه علنی یکشنبه سوم دیماه با اصل ماده واحده و تبصره های طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان موافقت کردند.
این طرح که یک فوریت آن در جلسه علنی 8 مرداد به تصویب رسیده بود با 154 رای موافق، 28 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر به تصویب رسید.
 
موافقت لاريجاني با تشكيل جلسه غيرعلني براي بررسي اظهارات اخير رئيس جمهور

 احمد توکلی در نشست علنی یکشنبه سوم ديماه مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۶۷ قانون تصریح کرد: همه ما به مواردی در محضر قرآن کریم قسم خورده ایم که یکی از آنها دفاع از قانون اساسی است.

وي افزود: رئیس جمهور شب گذشته (شنبه) در گفتگوی تلویزیونی مطالبی را عنوان کرد که با ارکان قانون اساسی سازگار نیست و در اظهارات خود مکررا به مجلس و منتقدان حمله کرد و به قانون اساسی بی توجهی کرد که این امر خطری است که مردم سالاری دینی را تهدید می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصريح كرد: از هیات رئیسه مجلس خواستارم که یک جلسه غیررسمی غیرعلنی برای بررسی اظهارات رئیس جمهور و اطلاعات ساده انگارانه وی در مورد وضعیت اقتصادی برگزار کنند .

در ادامه  لاریجانی در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: این مساله مهمی است چرا که بحث مدیریت متمرکز مطرح است و از آنجایی که مدیریت متمرکز سه سطح دارد که یکی سطح سیاستگذاری که از شئونات رهبری است، دیگری سطح قانونگذاری که مربوط به مجلس است و سطح سوم سطح اجراست که در حوزه وظایف قوه مجریه است و باید از طریق وزرا پیگیری شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس پیشنهاد توکلی برای تشکیل جلسه ای در مجلس برای رسیدگی به مدیریت اقتصادی را در هیات رئیسه بررسی می کنیم.

نمايندگان خطاب به وزير كار: از ادامه تصدي مرتضوي بر تامين اجتماعي جلوگيري كنيد وگرنه از ابزارهاي ديگر استفاده مي‌كنيم


 جمعی از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای که در روز یکشنبه سوم ديماه در اختیار اهالی رسانه‌ای قرار گرفت، آورده‌اند:

تذکر به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی

دیوان عدالت اداری حکم انتصاب آقای مرتضوی به سمت مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی را به دلیل مغایرت با قانون ابطال نمود. لیکن هیات وزیران با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تغییر عنوان این صندوق به سازمان تامین اجتماعی و اصلاح شرایط انتصاب و تصدی رئیس این سازمان، سعی کرد حکم ابطال دیوان عدالت اداری را بلاموضوع سازد و آقای مرتضوی را مطابق اساسنامه اصلاحی به سمت رئیس سازمان منصوب نمود.

لیکن اساسنامه اصلاحی نیز مطابق اصل ۱۳۸ قانون اساسی به موجب نظر رئیس مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مرجع نظارت بر انطباق مصوبات دولت با قوانین در موارد مربوط به اصلاح عنوان صندوق تامین اجتماعی و نحوه انتصاب و شرایط تصدی ارکان صندوق و برخی موارد دیگر مغایر قانون تشخیص داده شد.

لذا به تبع غیرقانونی تشخیص داده شدن اساسنامه اصلاحی در موارد مذکور و همچنین لغو انتصاب پیشین آقای مرتضوی به‌عنوان مدیرعامل صندوق به حکم دیوان عدالت اداری، انتصاب جدید وی نیز به‌عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی با توجه به غیرقانونی بودن اساسنامه اصلاحی نیز باطل و بلااثر می‌باشد.

ما امضاکنندگان زیر به جنابعالی تذکر می‌دهیم که از ادامه تصدی غیرقانونی آقای مرتضوی جلوگیری فرمایید. در غیر این‌صورت برای اجرای قانون از ابزارهای دیگر استفاده خواهیم کرد.

توکلی، پزشکیان، دهدشتی، محمد دهقان، علی مطهری، الیاس نادران، نجابت و نعمتی از امضاکنندگان این بیانیه بودند.

اعلام وصول سه طرح از سوي هيئت رئيسه مجلس

در پايان جلسه علني امروز مجلس سه طرح براي بررسي به هئيت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ارائه شد.

نماينده شوشتر : کمیته مشترک قوای سه‌گانه جهت بررسی مفاسد اقتصادی تشکیل شود

نماینده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به اینکه مجلس باید قدرت فسادآور را مهار کند، بر لزوم تشكيل کمیته‌ای مشترک از سه قوه جهت بررسی نواقص مربوط به مفاسد اقتصادی تاكيد كرد.

ابوترابي: هیئت رئیسه مطالبات چایکاران استان گیلان را پیگیری خواهد کرد

نایب رئیس اول مجلس گفت: هیئت رئیسه مجلس مطالبات چایکاران استان گیلان را پیگیری و نتیجه را اعلام خواهد کرد.

مصباحي مقدم:  5 برابر شدن یارانه‌ها احساسات مردم را تحريك مي‌كند/ احمدي‌نژاد فقط 6 ماه ديگر مسئول است

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس بااشاره به اظهارات اخير رئيس جمهور مبني بر افزایش حدود 5 برابری یارانه‌ها گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «تا انتخابات کسی حق ندارد که احساسات مردم را تحریک کند» و این صحبت رئیس جمهور چیزی جز تحریک احساسات نیست.

رحماندوست خبر داد: نشست سه جانبه دولت، مجلس و ایثارگران برای رفع ایرادات لایحه ایثارگران

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس از نشست سه جانبه دولت، مجلس و ایثارگران براي رفع ایرادات لایحه خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.

در صحن غیرعلنی بررسي شد؛ نقاط ضعف و قوت اجرای فاز اول هدفمندی

علی ایرانپور نماینده مردم اصفهان و مبارکه ، با تشریح جلسه غیرعلنی سه‌شنبه پنجم دیماه اظهار داشت: از آغاز جلسه کردبچه نماینده مبارکه و مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ارتباط با دیر‌کرد لایحه بودجه از جانب دولت صحبت کردند و در خصوص تنظیم این مهم با نمایندگان همفکری کردند.

وی در ادامه به صحبت‌های نایب رئیس دوم بهارستان اشاره كرد و افزود: بخشی از وقت امروز پارلمان به صحبت‌های باهنر گذشت که در ارتباط با حامل‌های انرژی صحبت می‌کند و همچنین امروز از هدفمندی یارانه‌ها نیز صحبت‌های جامعی به میان آمد.

در جلسه غيرعلني صورت گرفت؛ موافقت مجلس با پيشنهاد توكلي مبني بر تشكيل كميته‌اي براي ديدار با رئيس‌جمهور/ پيشنهاد ارسال نامه به مقام معظم رهبري نيز مطرح شد

مجلس با پيشنهاد توكلي در جلسه غيرعلني مبني بر تشكيل كميته‌اي علمي متشكل از نمايندگان جهت ديدار با رئيس‌جمهور براي جمع‌آوري وجه نقدي از ميان مردم تا پايان سال 91، موافقت كرد.

طاهري خبر داد: ديدار فراکسيون بيداري اسلامي با آيت الله مهدوي کني و ولايتي

سخنگوي فراکسيون بيداري اسلامي در مجلس گفت: فراکسيون بيداري اسلامي با ولايتي ديداري خواهد داشت چرا که ايشان مسئوليت‌هايي از جانب دفتر مقام معظم رهبري در ارتباط با چگونگي بيداري اسلامي در منطقه بر عهده دارد.

رسايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: فردا در نطقم، کار ناتمام را تمام می‌کنم

نماينده تهران درباره ادعای رسیدگی به محتوای نطق خود افزود: هيئت ‌رئيسه بايد اعلام كند كه كجاي نطق من اهانت‌آميز بوده است و اين درحاليست كه تاكنون نطقم در هيئت رئيسه بررسي نشده است.

جلسه علنی مجلس آغاز شد

جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ششم دی ماه) پارلمان، دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

سبحاني نيا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد: قرائت پاسخ هاشمي در جلسه علني امروز

حسين سبحاني نيا نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي گفت: پاسخ هاشمي به نطق رسايي امروز (چهارشنبه 6 ديماه) در صحن علني قرائت مي شود.
 
وي در ادامه افزود: با توجه به روال كار امروز مجلس،  قرائت پاسخ دفتر هاشمي به آخر جلسه و بعد از نطق ها موكول مي شود.


 بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور جلسه پنجاه و چهارمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

دولت لایحه چنددوازدهم بودجه را به مجلس تقدیم کند

احمد توکلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۶ دی) در تذکر آیین نامه ای گفت: تذکر شخص من درخصوص لزوم اعمال ماده ۱۸۸ آیین نامه داخلی است که رئیس مجلس نیز در نطق خود به آن اشاره کرد.
 
وي در تشریح ماده ۱۸۸ گفت: چنانچه لایحه بودجه سالانه شود تا تاریخ تعیین شده ارائه نشود، دولت موظف است به همراه لایحه بودجه، لایحه چند دوازدهم نیز به مجلس ارائه کند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصريح كرد: این ماده را به دولت ابلاغ بفرمایید تا در زمان ارائه لایحه، این مساله را مورد توجه قرار دهد.
 
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این تذکر ربطی به دستور جلسه ندارد ولی باز هم بحث شما درست است و باید این موضوع به دولت منعکس شود.

حضور وزیر ارشاد در اولين جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس

اولين جلسه کاری شورای مرکزی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

لاريجاني: سردمداران غرب امروز آيين متعالي مسيح را واژگونه كردند/ رابطه عاطفی و روحی میان ملت و ولایت کار فتنه ها را یکسره می‌کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در جلسه علنی بهارستان با اشاره به حماسه بزرگ 9 دی گفت: ملت بزرگ ايران قدرت خود را به همه فرصت طلبان داخل و خارج با قيام بزرگي که عليه فتنه‌گران ملي‌گرا و منافقين داشتند، نشان دادند و با خواسته لايحه قصاص به ميدان آمدند تا حساب همه آنها را يکسره کنند.


اعتراض نماينده بناب به نطق رسايي/ رسايي نطق خود را با ميکروفن خاموش به پايان رساند

يکي از نمايندگان هنگام نطق رسايي در مجلس به وي اعتراض کرد که اين امر باعث شد تا صحن در هنگام نطق عضو جبهه پايداري، کمي نا آرام باشد.

"حمید رسایی" در نطق جديدش مطرح كرد؛ دوره خوراندن جام زهر گذشته است + صوت

"حميد رسايي"، نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در "نطق" جديد خود در صحن علني مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي به دنبال نوشتن نامه بدون سلام ديگري به رهبري هستند.

بخشي از نامه خانواده هاشمي در صحن علني مجلس قرائت شد؛ هيچ كس حق ندارد قبل از اينكه متهمي به موجب حكم قطعي محكوم شود، جرايمي را به وي منتسب كند+متن کامل نامه

بخشي از جوابيه خانواده آيت الله هاشمي رفسنجاني در صحن علني امروز مجلس قرائت شد.


بیانیه 214 نماینده به مناسبت سالروز 9 دی

214 نفر از نمایندگان مجلس،‌به مناسبت سالروز حماسه 9 دی بیانیه‌ای صادر کردند.

طي نامه‌اي از سوي شوراي نگهبان اعلام شد؛‌ ایرادات طرح قانون انتخابات به رئيس مجلس

شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نظر خود را در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات اعلام کرد.

کدخدایی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:‌ تأیید طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس در "شوراي نگهبان"

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس، در شوراي نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اين طرح توسط شورا مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

لاريجاني ابلاغ كرد؛ ممنوعيت افزایش نرخ حامل‌های انرژی و یارانه سرانه نقدی تا پایان سال 91

رئیس مجلس شوراي اسلامي، قانون منع افزایش قیمت حامل‌های انرژی، سایر کالاها و خدمات و همچنين ممنوعيت افزايش یارانه سرانه نقدی نسبت به پرداختی شهریورماه سال جاری از هر منبعی را تا پايان سال 91 ابلاغ كرد.

شوراي نگهبان اعلام كرد: عدم مغايرت طرح اصلاح ماده (53) قانون پنجساله پنجم توسعه مغاير با شرع و قانون اساسي

شوراي نگهبان طرح اصلاح ماده (53) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران را مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست.

موسوي‌لارگاني خبر داد: ديدار فراکسيون روحانيون با آيت‌الله مهدوي‌کني

عضو فراکسيون روحانيون مجلس از ديدار اعضاي فراکسيون متبوع خود با آيت‌الله مهدوي‌کني، رئيس مجلس خبرگان در هفته آتي خبر داد و گفت: دراين ديدار موضوع وحدت حداکثري اصولگرايان در آستانه انتخابات رياست جمهوري مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

لاريجاني قانون ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها را به احمدی‌نژاد ابلاغ كرد

رئیس مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت ادغام وزارتخانه‌ها بدون مجوز مجلس را برای اجرا به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد.

متن كامل گزارش كميسيون امنيت ملي مجلس درباره مرگ ستار بهشتي؛
پليس فتا مجوز نگهداري ستار بهشتي را نداشته است/ شوك؛ عامل اصلي مرگ وبلاگ‌نويس + صوت

گزارش كميسيون امنيت ملي مجلس درباره مرگ ستار بهشتي وبلاگ نويس در صحن علني امروز(يكشنبه) مجلس قرائت شد.

علی مطهری در تذكري: مأموران برای دستگیری ستار بهشتی حکم قضایی نداشتند/ گزارش كميسيون درباره مرگ وبلاگ نويس اصلاح شود

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 17 ديماه) طی تذکری با استناد به بند 11 ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی اظهار داشت: جا دارد که از کمیسیون امنیت ملی، مجلس و آقای دواتگری برای تهیه گزارش فوت ستار بهشتی تقدیر و تشکر داشته باشیم، اما آن پاراگرافی که مورد نظر بود در گزارش وجود نداشت.
وي افزود: در ملاقاتي که مادر و خواهر آن مروحوم با بنده داشتند به اين مطلب ا ذعان کردند در هنگام دستگيري ستار بهشتي هيچ گونه حکمي در اختيار ماموران نبوده و حتي زماني که از ماموران درخواست حکم کردند آنها با اسلحه و به زور وارد منزل شدند.

مطهري تصريح کرد: البته بايد اين مطلب را بگويم که به دليل رفع شبهات در ا ين زمينه خود من به تحقيق در اين مسئله پرداختم و بايد اين نکته را گوشزد کنم که اين گفته درست است که ماموران در هنگام دستگيري وي حکم قضايي در اختيار نداشتند.


نکو در تذکر آئین نامه‌ای: از عملكرد کمیسیون امنیت‌ملی به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت می‌کنم

نماینده مردم رباط کریم در تذکر آئین نامه ای از توهین به مردم رباط کریم در گزارش فوت ستار بهشتی انتقاد کرد و گفت: از عملکرد کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت می کنم.

کلیات طرح ممنوعیت کارمندان از عضویت در هیئت‌های مدیره تصويب شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز کلیات طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه اجرایی از عضویت در هیئت‌های مدیره و مدیریت عامل را تصویب کردند.

گزارش مرگ ستار بهشتي با گزارشي كه به نمايندگان داده شده بود، مغايرت دارد

نماينده مردم اردكان در مجلس گفت: گزارشي كه از پرونده مرگ ستار بهشتي در صحن علني مجلس قرائت شد با گزارشي كه در اختيار تنمايندگان قرار گرفته بود مغايرت دارد.

قدرداني 160 نماينده از وزير سابق بهداشت/ سوال مطهري از وزير كشور اعلام وصول شد

سوال ملی جعفر قادری از وزیر اقتصاد، درباره‌ی علت عدم شرکت وزیر در جلسات شورای گفت‌و‌گو و همچنين سوال علی مطهری، نماینده تهران، از وزیر کشور درباره‌ی علت فوت ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا اعلام وصول شد.

مقیمی در نطق میان دستور : واژه "انتخابات آزاد" كليد فتنه جديدي است/ مرحله دوم قانون هدفمندی بی‌سر و صدا در حال انجام شدن است

نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا درمجلس شورای اسلامی گفت: ‌دولت ارز مبادله‌ای را 2450 تومان عرضه می‌کند اما قیمت کالاها دو و نیم برابر شده و تا زمانی که به دست مردم برسد 4 برابر می‌شود پس مرحله دوم قانون هدفمندی بی‌سر و صدا در حال انجام شدن است.

مصري به باشگاه خبرنگاران خبر داد: نامه احمدي‌نژاد براي حضور در مجلس/ اين هفته پارلمان آماده نيست


سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از نامه رئيس‌جمهور براي حضور در جلسه غيرعلني با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

مراسم توديع و معارفه رئيس‌ مركز اسناد مجلس برگزار شد


مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور رئيس قوه مقننه برگزار شد.

آغاز نشست پنجاه و ششم بهارستان/ سوال از وزیر کشور از دستور کار امروز خارج شد

پنجاه و ششمین جلسه علنی مجلس دقایقی پيش به رياست علي لاريجاني آغاز شد.

لاریجانی: قابليت طرح سه مرحله‌ای اسد در حل مشکلات سوریه/ مجلس حمايت مي‌كند

رئیس مجلس شورای اسلامی با استقبال از طرح سه‌ مرحله‌ای بشار اسد براي حل بحران كنوني سوریه گفت: این طرح قابلیت حل مشکلات داخلی سوریه را دارد و مجلس شوراي اسلامي نيز از آن استقبال مي‌كند.

ادامه بررسي طرح ممنوعيت كارمندان از عضويت در هيئت مديره/
لاهوتي: سلب نمايندگي از منتخب مردم به‌دليل تخلف در هيئت مديره ممكن نيست

نماينده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به ماده 13 طرح ممنوعيت كارمندان از عضويت در هيئت مديره گفت: به موجب اين ماده اگر تخلفي توسط نمايندگاني که عضو هيئت مديره هستند صورت بگيرد نمايندگي مجلس از وي ملغي مي‌شود. مگر مي‌شود نماينده‌‌اي که با راي مردم به مجلس آمده و اعتبار نامه آن به تصويب رسيده نمايندگي را از وي سلب کرد.

قوامي:طرح ممنوعيت عضويت کارمندان در هيئت عامل، مکمل قانون سال 1373 است


نماينده مردم اسفراين در جريان بررسي طرح يک فوريتي ممنوعيت کارمندان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي در هيئت مديره و هيئت عامل اين طرح را در راستاي تکميل قانون مصوب سال 1373 دانست.

توكلي: طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل به کمیسیون اجتماعی ارجاع شود


نماينده مردم تهران در مجلس خواهان ارجاع طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل به کمیسیون اجتماعی شد.

مصری: سه سال کثافتکاری دولت اصلاحات را پاک کردم/باهنر: بحث سیاسی نکنید

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت:‌ سه سال در دولت بودم ولی سه سال کثافتکاری دولت اصلاحات را پاک کردم.

مخالفت نمايندگان با مسکوت ماندن طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يک شغل

نمايندگان مجلس با مسکوت‌ماندن يک ماهه طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يک شغل مخالفت کردند.

حدادعادل در نطق ميان‌دستور: فتنه‌گران امروز ادعاي طلبكاري دارند/ تعدد نامزدهاي اصولگرايي مي‌تواند زمينه شکست در انتخابات شود

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: منازعه و کشمکش در داخل کشور، عزت و اقتدار سياسي ما را از بين مي‌برد و اين همان چيزي است که مستکبران عالم و مخالفان بيداري اسلامي در پي آنند تا جمهوري اسلامي ايران الگوي ديگران نشود.

اعلام وصول چهار طرح توسط هيئت رئيسه مجلس

عضو هيئت رئيسه مجلس از اعلام وصول چهار طرح خبر داد كه يكي از آنها توسط شوراي عالي استان‌ها ارائه شده است.

سوال از وزير تعاون در خصوص عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان وصول شد


طرح سوال ملي دو تن از نمايندگان از وزير تعاون‌، كار و رفاه اجتماعي توسط هيئت رئيسه مجلس اعلام وصول شد.

گام اول مجلس در ممنوع کردن اشتغال دوشغله‌ها برداشته شد

نمايندگان با تصويب اصل ماده يک طرح ممنوعيت بيش از يک شغل موافقت کردند.

بیانیه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره انتخابات ریاست‌جمهوری؛
طرح "انتخابات آزاد" آب در آسياب دشمن‌ريختن است/ مسئولان قوا نسبت به‌ طرح مسائل حاشيه‌اي هوشيار باشند

کمیته سیاسی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت(اکثریت) با توجه به اهمیت فرمایشات اخیر رهبرمعظم انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.

امروز مجلس کار اصلاح قانون انتخابات را یک‌سره می‌کند/سوال از وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار بهارستان

پنجاه و هشتمین جلسه علنی مجلس در حالی برگزار شده که رسیدگی به سوال نماینده تهران از وزیر جهاد کشاورزی و طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار این جلسه قرار دارد.

اسامی 11 غایب جلسه علنی امروز مجلس

جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 دی ماه) در حالی برگزار شد که 11 نماینده ملت در این جلسه غایب هستند.

اسامی غایبین جلسه امروز به شرح زیر است:

1- "حجت‌الاسلام بیگی" نماینده میاندوآب، شاهین دژ، تکاب

2- "پژمان نفر" نماینده مشهد و کلات

3- "تامینی" نماینده رشت

4- "جدگال"

5- "جلیل جعفری" نماینده خلخال

6- "حکیمی" نماینده رودبار

7- "خجسته" نماینده همدان

8- "سوری" نماینده سلسله دلفان

9- "دامادی" نماینده ساری

10- "قره سید رومیانی" نماينده تبریز، آذرشهر و اسکو

11- "نوری".


تخلفات اشتغال به بیش از یک شغل خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد

با تصویب نمایندگان، نهادهای نظارتی مکلف شدند تخلفات اشتغال به بیش از یک شغل را خارج از نوبت رسیدگی و حکم صادر کنند.

"انفصال دائم از خدمات دولتی" در انتظار دو شغله‌ها


با تصویب نمایندگان متخلفین طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل انفصال موقت و در صورت تکرار انفصال دائمی از خدمات دولتی خواهند شد.

محكوميت متخلفین صادر کننده استخدام چند شغله‌ها به يك ميليارد جزاي نقدي

متخلفین صادر کننده احکام استخدام چند شغله‌ها از 550 میلیون تا یک میلیارد ریال محکوم خواهند شد.

منتصبين از سوي رهبری از ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل مستثنی شدند


منتصبين مقام معظم رهبری در مورد طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل مستثنی شدند.

توكلي: استعفای نماینده باید به تصویب مجلس برسد

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي ماده ۱۳ طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را خلاف اصل ۶۵ قانون اساسی خواند.

قاضي پور: مجازات‌های مقرر در طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل با اصول حقوق و انصاف مغایر است


نماینده مردم ارومیه در مجلس با پیشنهاد حذف ماده 12 طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل گفت: مجازات‌های مقرر در این طرح با اصول حقوق و انصاف مغایر است.

صدور حکم قاطع بهارستان به مجازات دو شغله‌ها/ مجازات دو شغله‌ها قابل تعلیق، تبدیل و تخفیف نيست

مجازات‌های مقرر در خصوص قانون ممنوعیت اشتغال به یک شغل قابل تعلیق، تبدیل و تخفیف نمی‌باشد.

استقبال بهارستان از یک شغله بودن نمایندگان


نمایندگان در جلسه علنی امروز از موضوع یک شغله بودن نمایندگان ملت استقبال کردند.

کوچک‌زاده: تذکر توکلی و مطهری وارد نیست/لاریجانی: شما نباید پاسخ آن‌ها را بدهید

نماینده تهران گفت: تذکر توکلی و مطهری وارد نیست رئیس مجلس خطاب به او گفت: شما نباید پاسخ آن‌ها را بدهید تذکر خودتان را بفرمایید.

فرصت سه ماهه مجلس به مشمولین ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل جهت انتخاب یک شغل / جانبازان از شمول این قانون مستثنی شدند

مشمولین قانون تصدی بیش از یک شغل باید ظرف مدت سه ماه یک شغل را انتخاب و از سایر مشاغل استعفا دهند.

جزئيات حضور 4 ساعته احمدي‌نژاد در مجلس/ وقايع حضور احمدی‌نژاد در مجلس هشتم تکرار نخواهد شد


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان این که موضوع گزارش رئیس‌جمهور در صحن علنی روز چهارشنبه مشخص خواهد شد گفت: ماجرای حضور رئیس‌جمهور در مجلس هشتم و حواشی آن یک بار در تاریخ رخ داده و با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری تکرار نخواهد شد.

مخالفت نمايندگان با طرح مجازات مرتکبين عمليات بيمه‌اي غير مجاز


دو فوريت و يک فوريت طرح مجازات مرتکبين عمليات بيمه‌اي غير مجاز با مخالفت نمايندگان روبرو شد.

219 نفر از نمايندگان در تبعيت از بيانات اخير مقام معظم رهبري:
القاي آزاد نبودن انتخابات همسويي و همنوايي با دشمن ملت و رمز فتنه جديد است

219 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه‌اي به تبعيت از بيانات اخير مقام معظم رهبري در نوزدهم دي ماه و التزام به آن تاکيد کردند.

اولین کارت زرد بهارستان به وزیر جهاد کشاورزی


وزیر جهاد کشاورزی در حالی از پیگیری واگذاری سهام مؤسسه "جهاد نثر" سخن می‌گفت که نمایندگان با اعلام قانع نشدن از توضیحات وی اولین کارت زرد را به او نشان دادند.

حمايت 240 نماينده مجلس از اجراي مقتدارانه رزمايش ولايت 91


240 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه‌اي از اجراي مقتدرانه رزمايش ولايت 91 توسط نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام حمايت کردند.

جلسه پنجاه و نهم بهارستان آغاز شد/سوال از وزیر دادگستری در جلسه علنی


پنجاه و نهمین جلسه علنی مجلس در حالی آغاز شد که ممنوعیت دو شغله‌ها در دستور این جلسه قرار دارد.


غایبین و متأخرین جلسه امروز مجلس


عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 26 دی ماه) اسامی غایبین و متاخرین را اعلام کرد که بر این اساس "علیرضا محجوب" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و "مقداد نجف‌نژاد" نماینده بابلسر و فریدون‌کنار از غایبین جلسه امروز بهارستان بودند.

مخالفت نمایندگان با پیشنهاد ممنوعیت یک شغله بودن شاغلین موسسات دانش‌بنیان

نمایندگان با پیشنهاد حذف مجاز بودن اشتغال همزمان در شرکت و موسسات دانش بنیان مخالفت کردند.

اسماعيل‌نيا در نطق ميان‌دستور: اقتصاد مقاومتي بهترين موقعيت براي تبديل تهديد به فرصت است

نماينده مردم كاشمر و بردسكن در مجلس گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتي در حال حاضر بهترين موقعيت براي تبديل تهديد به فرصت را در اختيار داريم.

محسني‌ثاني در صحن علني مجلس: رئیس جمهور در جلسه فردا توضيح دهد چرا به تعهدش درباره بودجه عمل نكرده است

نماینده سبزوار از رئیس‌جمهور خواست تا در جلسه فردای مجلس دلایل عدم عمل به تعهدات دولت در خصوص عدم ارائه لایحه بودجه 92 را توضیح دهد.

در جلسه علني امروز؛ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری باز هم زیر تیغ جراحی نمایندگان قرار گرفت/ دو ماده دیگر حذف شد

نمایندگان با اصلاح 8 ماده طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

مجلس از توضيحات وزير دادگستري قانع شد


توضيحات مرتضي بختياري وزير دادگستري به سؤال نماینده ارومیه در زمینه علت عدم برخورد تعزیرات حکومتی با افزایش بی‌رویه قیمت خودرو، نمايندگان را قانع كرد.

قاضي‌پور:خدا لعنت كند كساني را كه سود گرانفروشي را به كشور آوردند/ وزير دادگستري: 47 پرونده گرانفروشی خودرو در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است

وزير دادگستري گفت: 47 پرونده خودرو در ارتباط با کسانی که خودرو را با ارز مرجع خریداری و در بازار با ارز آزاد فروختند نیز به سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان شاکی ارجاع شده است که ارزش آن 2 هزار و 272 میلیارد ریال است که ما هم منتظر صدور رأی هستیم و این پرونده‌ها در مرحله رسیدگی قرار دارد.

جلسه علني امروز مجلس آغاز شد

جلسه علني امروز(چهارشنبه) مجلس به رياست علي لاريجاني اغاز شد.

تجمع نمايندگان در جايگاه هيئت رئيسه براي سخنراني بعد از رئيس‌جمهور


رئيس جمهور امروز براي سخنراني به صحن علني مجلس مي‌آيد كه اين جلسه نيز با حاشيه‌هاي متعددي همراه است.

اسامي 5 نماينده‌اي كه بعد از رئيس‌جمهور سخنراني مي‌كنند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اسامي 5 تن از نمایندگان سخنران در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) بهارستان که پس از نطق رئیس‌جمهور به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت را اعلام کرد.

مشروح سخنراني احمدي نژاد در مجلس: احمدي‌نژاد: فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها قابل اجراست/ هدف دولت انتخاباتي نيست + صوت

رئيس جمهور با بيان اينكه من باور دارم که می‌توانیم حداقل معیشت را برای مردم تامین و فقر را ریشه کن کنیم، گفت: نه در فاز اول و نه در فاز دوم، هدف دولت از هدفمندی یارانه‌ها، انتخاباتی نیست؛ برخی دوستان همزمان می‌گویند طرح مضر بوده و شکست خورده و برخی می‌گویند برد انتخاباتی دارد؛ دولت حاضر است که خطرها را بپذیرد تا دولت‌های بعدی بتوانند کارهای مهم‌تری انجام دهند.

احمدي‌نژاد وارد مجلس شد

رئيس‌جمهور براي سخنراني در صحن علني مجلس لحظاتي پيش وارد بهارستان شد.

لاريجاني پس از سخنراني رئيس‌جمهور در صحن علني مجلس: ايراد هدفمندي اين است كه بخش مربوط به توليد درست اجرا نشد/ اگر كارها اصولي پيش برود نزاعي بوجود نمي‌آيد

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر ايرادي در هدفمند کردن يارانه‌ها عنوان مي‌شود مربوط به نقص آن نيست بلکه هدفمند کردن يارانه‌ها را مجلس تصويب کرد، اما ايراد اين است که آن بخشي که مربوط به توليد بود درست اجرا نشد و مشکلاتي امروز در توليد وجود دارد ، مهمترين مسئله براي دور زدن تحريم‌ها اين است که ما فضاي رونق توليد را در کشور به وجود آوريم.

بیانیه ۲۴۲ نماینده درمورد آزاد سازی گروگان های ایرانی ربوده شده در سوریه

عضو هيئت رییسه مجلس بیانیه‌ای با امضاء ۲۴۲ نماینده مجلس درمورد آزاد سازی زائران ایرانی ربوده شده در سوریه قرائت کرد.

لاريجاني: مقام معظم رهبری در خصوص ارائه دیرهنگام بودجه دولت تذکر دادند

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تاخیر در ارائه بودجه موجب متضرر شدن کشور می‌شود به همین دلیل به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و گفتم ارسال دیرهنگام بودجه مضراتی برای کشور دارد و آیین‌نامه مجلس ضوابط خاصی برای بررسی آن دارد و معظم‌له هم تذکر دادند.

مطهري در جمع خبرنگاران: رئیس جمهور از تریبون مجلس برای ترویج عقاید خودش استفاده تبلیغاتی کرد/ اول در بازار ارز ثبات ايجاد شود بعد هدفمندي اجرا شود

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه ابتدا باید ثبات در بازار ارز ایجاد شود و بعد قانون هدفمندی اجرایی گردد، گفت: برای اجرای فاز دوم هدفمندی باید این موضوع در بودجه 92 لحاظ شود که به تبع آن ان‌شاءالله در نیمه دوم سال 92 اجرایی می‌شود تا هرگونه شائبه‌ای از ذهن‌ها زدوده گردد.

كدخدايي: مطرح‌كنندگان امروز "انتخابات آزاد" خودشان با همين سازوكار به مسئوليت رسيده بودند

سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينكه در انتخابات 88 نيز مدعيان تقلب، هيچ دليلي براي اثبات ادعاهاي خود ارائه نكردند، گفت: كساني كه اكنون "انتخابات آزاد" را مطرح مي‌كنند، خودشان نيز قبلاً با همين سازوكار انتخاباتي به مسئوليت رسيده بودند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار