آيين نامه و دستورعمل نهايي تعين قيمت خودرو در هفته جاري توسط شوراي رقابت و سازمان حمايت از مصرف کنندگان تهيه مي‌شود.

حسن راد مرد معاون وزير صنعت معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: برداشت من از حضور رئيس جمهور در وزارت صنعت معدن و تجارت با حضور جمعي از مسئولان اقتصادي کشور اين است که اين کار به دليل اهميت دو بخش توليد و تنظيبم بازار کشور انجام شده است.
وي تصريح کرد: در حال حاضر 4 هزار واحد از طرح‌هاي توليدي نيمه کاره در کشور وجود دارد که رئيس جمهور در جلسه امروز خود دستور دادند که تسهيلات ريالي و ارزي از سوي بانکها در اختيار تکميل اين طرح هاي توليدي نيمه کاره قرار بگيرد.
راد مرد افزود: هم اکنون 177 طرح مهر ماندگار در کشور وجود دارد و رئيس جمهور در جلسه امروز خود که در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزارشد دستور دادند که تسهيلات ريالي و ارزي از طريق سيتم بانکي به صورت فوري براي تکميل اين طرح‌ها قرار بگيرد.
معاون صنعت معدن و تجارت با بيان اينکه رئيس جمهور تاکيد ويژه اي بر روي بحث قيمت گذاري خودرو داشتند اظهار داشت: در جلسه امروز نيز بحث قيمت گذاري خودرو اعلام شد و مقرر گرديد در طي هفته جاري شوراي رقابت و سازمان حمايت از مصرف کنندگان آيين نامه و دستور  العمل نهايي قيمت‌گذاري خودرو را تهيه کنند.
وي ادامه داد: در بحث کاهش قيمت عموما رويکرد اين موضوع کاهش قيمت‌ها به ويژه قيمت خودرو است، رويکرد ديگري که در جلسه امروز بحث آن از سوي رئيس جمهور مطرح بود مربوط به تنظيم بازار است بر اين اساس به وزارت صنعت معدن و تجارت و همه دستگاه‌هاي اجراي در 3 محور يکي تامين کالا به اندازه نياز که در اين رابطه اقدامات خوبي انجام شده، محور دوم بحث قيمت‌گذاري است که تاکيد رئيس جمهور در اين رابطه نظارت بيشتر و کنترل بازار است و سوم تشديد نظارت و بازرسي توسط سازمان تعزيرات حکومتي و سازمان حمايت از مصرف کنندگان با همکاري اصناف کشور است.
وي تصريح کرد: بيشترين تاکيد رئيس جمهور در اين رابطه نظارت و بازرسي در طي روزهاي پاياني سال و ابتداي سال آينده ايجاد آرامش در بازار است که اين موضوع يکي از دغدغه‌هاي اصلي رئيس جمهور به شمار مي رود./ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار