اختتامیه پنجمین جشنواره تجسمی فجر شب گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شب گذشته با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه  آبادی معاونت هنری وزارت ارشاد، علی اصغر امیرنیا سرپرست مرکز تجسمی، احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، عباس میرهاشمی دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر،  جمعی از هنرمندان تجسمی کشورمان در تالار وحدت برگزار شد.
براساس این گزارش، در این مراسم حمید شاه آبادی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عرصه هنرهای تجسمی عرصه پهناور و تاثیرگذار و بی بدیلی است که هنرمندان تجسمی تاثیرگذار فراوانی بر آن داشته و دارند.
وی گفت: جشنواره بین الملی هنرهای تجسمی فجر در ایستگاه پنجم یک جنبه متفاوتی نسبت به دوره های گذشته خود داشت.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره بین الملی هنرهای تجسمی توانسته با در کنار هم قرار دادن رشته های مختلف هنرهای تجسمی به مانند نخ تسبیح عمل می کند در حقیقت جشنواره بین المللی فجر توانسته یک نخ تسبیح بین این هنرها باشد.

*سکوت در هنرهای تجسمی
وی در ادامه گفت: حوزه هنرهای تجسمی به دلایل مختلف از یک سکوت یا شاید آرامش برخوردار است به همین جهت حق این رشته آنطور که باید ادا نمی شود.
وی اظهار داشت: سالی که گذشت سالی بود که توفیق خرید آثاری هنری در آن صورت گرفت.

*خرید آثار برگزیدگان
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال برای اولین بار آثار هنری برگزیدگان اول تا سوم براساس قیمت گذاری از سوی هنرمندان و در صورت تمایل آ‌ن خریداری خواهد شد.

*ارتقا بخش بین الملل جشنواره تجسمی فجر
دبیرکل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در این مراسم گفت: در این دوره از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شاهد حضور چشمگیر هنرمندان تجسمی کشورمان بودیم.
وی اظهار داشت: در دوره های بعدی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می‌بایست در جهت ارتقا بخش بین الملل تلاش بیشتری را داشته باشیم.
وی گفت: عمیق شدن ارتباط با دانشگاهها نیز یکی دیگر از ضروریات جشنواره تجسمی فجر است که می بایست برای دوره بعدی به آن توجه بیشتری داشت.

*رونمایی ازکتاب پنجم جشنواره فجر
بنابراین گزارش در اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر کتاب این دوره از جشنواره فجر رونمایی شد.

*اهدا نشان مفاخر به هنرمندان تجسمی
در ادامه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از 5 هنرمند تجسمی کشورمان از جمله کامبیز درم بخش، مرتضی اسدی، محمد صیاد، محمد مهدی انوشفر، محمد حسین عطارچیان با اهدا نشان مفاخر تجسمی تقدیر شد./ي2
برچسب ها: جشنواره ، هنرها ، تجسمی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار